הנצפים ביותר

לימודי פסיכומטרי- השקעה לטווח הארוך

כאשר אדם מגיע לשלב בחייו בו הוא מחליט ללמוד מקצוע נחשק או תואר, יש צורך בהגשה למבחן פסיכומטרי. חלק מן הניגשים אליה בוחרים ללמוד אליה לבד ובמקרה הטוב נעזרים בספרים לפסיכומטרי, אךחלק אחר מהניגשים לבחינה מעדיפים לגשת למכוני לימוד מוסדרים, אשר יתרונותיהם רבים: האחד הוא עידכון שוטף של נושאי הבחינה, דרגות הקושי, שאלות, מיקוד , מבנה הבחינה וכדומה. השני הוא החלוקה לפי קבוצות לימוד קטנות והתמקדות בנושאים אשר בהם מתגלעים קשיים אשר לבד לא ניתן להתגבר עליהם. היתרון השלישי הוא מסגרת, אשר קיימת לטובת אותם התלמידים אשר מתקשים להושיב עצמם על הכיסא וללמוד באופן עצמאי. בנוסף לכך, קיימים עוד יתרונות אשר קצרה היריעה מלהכיל, אל מול החיסרוןן הקטן שהוא ההוצאה הכספית, אשר בחלק לא קטן מן המקרים מכוסה על ידי הסדרים כאלו ואחרים.

צעד קטן לבחינה- צעד גדול אל התואר

עד כמה שהבחינה הפסיכומטרית אינה אהודה במיוחד ואף ידועה לשימצה, היא עדיין חשובה ביותר בדרך אל התואר הנכסף. בין אם ברצונך לגשת למסלול לימודי הנדסה או שמא מסלול לימודי מנהל עסקים, הבחינה הפסיכומטרית היא חובה וציונה משמש ככלי מיון חשוב מאוד בתנאי הקבלה לפקולטות השונות. אם כן, שווה להשקיע כמה חודשי אימון ולימוד, מעט כסף וזמן ולו רק על מנת להבטיח מקום מראש באחת מהפקולטות הנחשבות ביותר, לרבות במקצועות אשר להם סף קבלה גבוה במיוחד כמו וטרינריה או רפואה.

פסיכומטרי גם אם אין בדרישות הקבלה

ישנם ענפי לימוד אשר בהרשמה אליהם לא נדרש ציון פסיכומטרי כגון מקצועות הרפואה המשלימה וכן לימודי לימודי מוסיקהבמוסדות מסויימים. אך בכל זאת, מומלץ להשקיע ולגשת לבחינה הפסיכולמטרית, גם אם לא קיימת דרישת סף שכזו ולו רק למען אפשרות התפתחות הלימודים שלאחר מכן, כלומר, אם תרצו להמשיך בלימודים גבוהים יותר, ייתכן מאוד שתמצאו את עצמכם זקוקים לאותו ציון פסיכומטרי שתוכלו להשיג כבר היום.