הנצפים ביותר

ליווי לידה- סביב ציר הזמן

למרות שינויים אלו ישנם דברים חכמים ונכונים אשר היו קיימים בעבר וניתנים ליישום בצורה מודרנית. דוגמא לכך עשויה להיות ליווי לידה באופן מקצועי. הליווי נעשה על ידי אשה אשר למדה את התחום ומבינה בכל נושא ההיריון, הלידה והרפואה המשלימה.

 ליווי לידה- מה שהיה הוא מה שקיים

נשים בעבר היו עוזרות זו לזו במהלך ההיריון והלידה- אשה אחת הייתה המיילדת, אחרת הייתה מספיגה את זיעת היולדת, השלישית הייתה רוקחת שיקויים אשר מקלים על הגוף, הרביעית הייתה מעסה את רגליה של היולדת ועוד. היום קיים תחליף עבור הנשים הללו ושמו הוא: דולה הריון. דולה, הינה אשה אשר עברה הדרכה מקצועית במסגרתו של מוסד ידוע. שם למדה ורכשה ידע רב במסגרת הריון ולידה. כמו כן היא תדע להעניק ליולדת טיפולי רפואה משלימה אשר יקלו עליה את התהליך ויעזרו לה לתחושת הרוגע והשלווה הנחוצה לה למען קיומה של לידה מוצלחת.

אשה למען אשה

תומכת הלידה אינה מחליפה את בן זוגה של היולדת. ההפך, היא עשויה אפילו לאפשר לו לקיחת חלק פעיל יותר במהלך ההיריון. תומכת הלידה מכירה את בני הזוג ויודעת מהן חולשותיהם והיכן הם חזקים. הדבר עוזר לה לכוונתם למען שיפור שיתוף הפעולה ביניהם. במקרים רבים, עשוי הגבר להלחץ ולחוש חסר אונים מול מצבה החדש והמשתנה של אשתו. תומכת הלידה עשויה לספק לו מידע אשר ירגיע אותו ויעזור לו לסייע לבת זוגתו. טיפולי הרפואה המשלימה ביניהם: שיאצו, רפלקסולוגיה, טיפול בעזרת פרחי באך, רייקי, עיסוי ודמיון מודרך, עשויים לתרום רבות בזמן מלווה ההיריון שכן הגוף והנפש קשורים ותלויים זה בזה.

  נוסף על כך, ישנן הטבות נוספות לקבלת עזרתה של תומכת הלידה. התמיכה עשויה להקטין את צורך השימוש באפידורל, משככי כאבים ושימוש במלקחיים. כמו כן תוכל התמיכה לגרום להפחתת ביצועי חתך חיץ ואפילו קיצור משכן של הלידות. ליווי לידה עשוי לעזור לשני בני הזוג, להקנות להם ידע, דרכי התמודדות וכן תחושת מרגוע. ידע הוא כוח, ככל שתדעו יותר ותבינו את תהליך הלידה תוכלו לעזור לעצמכם ולסייע לתהליך. בצורה זו תמקסמו את האפשרות ללידה בריאה יותר ואפילו מהנה. הסיוע עשוי לחזק את הקשר, הביטחון ותחושת השיתוף של בני הזוג. כך, כאשר יזכרו  בחווית הלידה, יעלה פניהם חיוך רחב הנובע מזיכרון מלהיב, מרתק ובלתי נשכח של שניהם. זיכרון מאחד.