הנצפים ביותר

כספת ביתית או כספת משרדית

כספת במקור אמורה לשמור על כסף אולם עם השנים והתפתחות הצרכים כך גם התפתחו הדרישות לשמירה על חפצים שונים כגון תכשיטים, ניירת וכדומה. אחת השאלות העיקריות שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא עד כמה באמת חשוב לנו לשמור על הדברים שלנו. כספת מטרתה למנוע גישה למי שאינו מורשה, אולם כספת כמוה כמו כל מוצר אחר היא בעלת איכויות שונות ודרגות מיגון שונות. וכמובן שאין הכוונה לקופסאות פח עם מנעול מכאני או דיגיטאלי אלה הכוונה לכספת אמיתית בהגדרה שלה.

 

ההתלבטות בין כספת לכספת

ההתלבטות בין כספת אחת לשניה בפועל אינה קיימת כלל וכלל. השאלה האמיתית שעליכם לשאול היא עד כמה באמת חשוב לכם לשמור על הדברים שלכם. אם הדברים שלכם יקרים מבחינה ערכית חלק עלולים לומר ” יש לי ביטוח ” אולם אם הערך הו אישי ובעל משמעות יקרת ערך שאינה ניתנת לתמחור בכסף הרי שתרצו באמת להגן עליהם. על כן תבחרו באחת אמיתית והכוונה היא לא לאותה קופסת פח עם מנעול אלקטרוני שרבים טועים לחשוב אותה ככספת. הדבר נכון גם בנוגע לעסק או למשרד שלכם, אם תבדקו לעומק תבינו כי כספת ביתית לעומת משרדית נבדלת רק בשם כי למעשה הייעוד הוא זה שקובע את הסוג בסופו של דבר.

 

מה בעצם מתאים בתור כספת למשרד ומה לבית?

כאמור ההבדל ביניהם הוא על פי הייעוד והצורך, אם נניח אנו רוצים לשמור על מסמכים הרי שנבחר באחת חסינת אש ואם אנו רוצים לשמור על כסף נבחר אחת עם תקן. קיימת עוד טעות נפוצה שאם הכספת גדולה מספיק או בעלת משקל רב אז יהיה קשה לגנוב או לפרוץ אותה, באופן חד משמעי אנו אומר כי הגודל והמשקל אינם מעידים על רמת ההגנה, אולי המשקל יקשה קצת על עקירת הכספת ולקיחתה למקום אחר שבו יפרצו אותה או אם היא גדולה מספיק יהיה קשה להתנהל איתה אך לרוב כספות גדולות או קבדות נפרצות במקום ולא נעשה ניסיון של לקיחתם. על כן חשוב לבחור כספת עם תקן, תעודה שמעידה על רמת ההתגוננות בפני פריצה.