הנצפים ביותר

כל מה שרצית לדעת על מזגן אינוורטר

במזג האויר החם והלח של ארצנו הקטנטונת, רבים מאיתנו מוצאים שמיזוג האוויר מאפשר הפוגה מבורכת מהחום המעיק של הקיץ. בעלי בתים רבים כבר הגיעו למסקנה שהתקנת מיזוג אוויר בבית הוא הכרח בלתי נמנע.

במשך שנים רבות הייתה רכישת מזגן לבית עניין פשוט וברור, כי היו שלוש אפשרויות עיקריות: מזגן חלון, מזגן מפוצל או מזגן מרכזי. גם מהבחינה הטכנולוגית בחירה במזגן הייתה פשוטה, כי מזגני האינוורטר עדיין לא הופיעו בשוק. ואכן, שנים רבות לא היו בתחום המזגנים חדשות טכנולוגיות מרעישות. זאת, עד שהחלו להגיע מזגני האוויר בשיטת האינוורטר.

הטכנולוגיה של מזגני האינוורטר נוצרה בעיקר על מנת להביא לחיסכון ניכר בצריכת החשמל, לעומת הצריכה של המזגן הרגיל. והיום, לקוחות רבים מעדיפים להתקין בביתם מזגן אינוורטר.

כיצד בכלל פועל המזגן?

עבור מרבית האנשים, המזגן פשוט מקרר את הסביבה בטמפרטורה שנקבעה לו. אבל איך זה באמת עובד?  למעשה, בתהליך הקירור המזגן שואב את האוויר שנמצא בחדר או בבית, מקרר אותו על ידי כך שהוא מעביר אותו דרך מעבה (קונדנסור) ומחזיר אותו בחזרה לחדר בטמפרטורה קרירה יותר. מלבד הקונדנסור, המזגן כולל גם מדחס שתפקידו לדחוס את הגז (הקירור) הנמצא במזגן על מנת לצנן את האוויר שיקרר את החדר ואת הבית.

 

מזגן רגיל לעומת מזגן אינוורטר

מזגן רגיל – במזגן רגיל, המדחס נמצא בשני מצבים בלבד: on או off. כאשר המזגן פועל הוא עובד במלא כוחו וצורך את מלוא תצרוכת החשמל שהוא נועד לצרוך. כאשר הטרמוסטט מגיע לרמת הטמפרטורה שנקבעה, המזגן אמנם מפסיק לעבוד אבל המאוורר ממשיך לצרוך חשמל. כאשר הטרמוסטט מבחין שהטמפרטורה עלתה, המדחס חוזר לפעול.

מזגן אינוורטר – במזגן מסוג אינוורטר, תהליך העבודה דומה מאד לפעולת ההאצה שגורמת הלחיצה על דוושת הדלק במכונית. כאשר המדחס זקוק ליותר כוח, הוא מקבל יותר כוח, וכאשר הוא זקוק לפחות כוח, הוא מקבל פחות. בטכנולוגיה זו המדחס תמיד פעיל, אבל צורך פחות כוח, או יותר כוח, תלוי בגובה הטמפרטורה של האוויר המוכנס ובגובה הטמפרטורה שנקבע בטרמוסטט. טכנולוגיה זו פותחה ביפן ונמצאת בשימוש באופן מוצלח מאד במזגנים  ומקררים. טכנולוגיה זו זמינה היום רק במזגנים מפוצלים.

במזגן אינוורטר המדחס אמנם עובד כל העת אבל צריכת החשמל שלו נמוכה משמעותית כי הוא צורך יותר חשמל רק כאשר הוא נדרש להאיץ את המדחס.

מרבית אזרחי המדינה מודאגים באופן כללי מגובהו של חשבון החשמל החודשי. אבל, מרגע שגם מזגן האוויר מצטרף לרשימת מכשירי החשמל המשמשים במשק הבית, חשבון החשמל גדל באופן משמעותי. למרות שקשה מאד לשנות את השפעת מיזוג האוויר על חשבון החשמל, בכל זאת יש כמה אפשרויות לצמצום הוצאות אלה:

–          על ידי בחירה נכונה של מזגן אוויר שיחסוך בחשמל, כמו מזגן אינוורטר.

–          על ידי הקפדה על התקנה, תחזוקה ותפעול נכונים.

–          על ידי התקנת בידוד מתאים במקומות ובחדרים שבהם נעשה שימוש במזגן אוויר.