הנצפים ביותר

כל מה שרצית לדעת על בניית פרגולות

כל אדריכל נוף יספר לכם שהמגמה העכשווית של בילוי משפחתי בחצר הבית באה לביטוי במילה אחת “פרגולה”.

פרגולה מודרנית היא מבנה חיצוני (צמוד לבית או מנותק ממנו) שנותן הגדרה חדשה לחיים מחוץ לכותלי הבית. אם אתם מחפשים תחליף לפטיו המסורתי העיפו מבט על הפרגולות. אבל לפני שאתם שולפים את המסור והפטיש מהמחסן קחו בחשבון את הנקודות הבאות:

אישור הוועדה המקומית לבניה

רבות מוועדות הבניה המקומיות פוטרות את בעלי הבתים מהצורך לקבל את אישור הוועדה לבניית פרגולה בחצר הבית. בין הגורמים שיכולים להשפיע על ההחלטה הוא גודלה של הפרגולה, מיקומה בחצר ומיקומו של הנכס.

לכן, מומלץ לבדוק עם הוועדה המקומית שגם תנחה אתכם לגבי ההמשך. יכול להיות ששינוי המיקום, התרחקות מעט ממגרש השכנים או שינויים מינוריים בעיצוב,  יחסכו לכם תהליך ארוך של קבלת אישורים. זוהי דרך מצוינת להימנע מסיבוכי בירוקרטיה מיותרים ומבזבוז כספי מיותר.

השוו בין פרגולות

יתכן שקבלתם הרשאה לבניית פרגולה כמו שראיתם באחד המגזינים או בחצר ביתו של חבר. ככל שעיצוב זה מוצא חן בעיניכם, מומלץ בכל זאת לבדוק כמה שיותר פרגולות. יש כמעט אין סוף אפשרויות. כדאי לכם להקדיש תשומת לב מיוחדת לחומרים שממנה עשויות הפרגולות ולעיצוב הגג שלהן, ורק לאחר מכן לקבל החלטה.

שמירה על מסגרת תקציבית

קל להסחף כאשר בוחנים עיצוב של פרגולות שונות במגזינים או באינטרנט. לכן, מומלץ להתמודד עם המציאות ולא להישאר רק עם הפרגולה החלומית. ייתכן שתמצאו חלופות רבות וטובות בעלות נמוכה בהרבה מהפרגולה החלומית שלכם.

האם בניה עצמית או קבלן

במידה שיש לכם כישורי נגרות, הפרגולה יכולה להיות פרוייקט של בניה עצמית. אבל חישבו אם המאמץ אכן כדאי. ייתכן שיש לכם כישורים לבנות את מסגרת הפרגולה, אבל האם אתם גם יודעים כיצד להניח את היסודות והריצוף באופן מקצועי ונכון? אין ספק שבנייה עצמית תורמת לסיפוק אישי רב, אבל האם שקלתם את היתרונות של החיסכון הכספי מול איכות הפרגולה? אם לא, חישבו שוב.

קבלו הצעות מחיר

קבלת הצעות מחיר ממספר קבלנים היא הדרך הטובה ביותר לחיסכון כספי, מכמה סיבות:

          השוואת המחירים נותנת לכם אפשרות להשוות בין מחיר הבניה העצמית לבין הבניה באמצעות קבלן.

          יתכן מאד שלקבלנים ולמעצבים יהיו רעיונות שקשורים לעיצוב ולחומרים, שלא חשבתם עליהם.

          השוואה בין הצעות שונות תאפשר לכם לבחור את הטוב ביותר.

כאשר אתם מקבלים הצעות מחיר וודאו שאתם משווים “תפוחים עם תפוחים”, כלומר כל הצעות המחיר זהות וכוללות את אותם החומרים, את העבודה ואת האחריות.

 

למידע נוסף אתם מוזמנים לבקר אצלינו באתר- http://www.shitawood.co.il/