הנצפים ביותר

כל מה שצריך לדעת על ניתוח אף

כמו בהרבה תחומים אחרים של החיים שלנו, גם בתחום הרפואה אפשר לראות התקדמות אדירה בשנים האחרונות, ואחד מהתחומים שבהם ההתקדמות היא יותר בולטת, זה התחום של הניתוחים הפלסטיים. בימים כל אדם שמעניין בכך יכול לבחור לעשות ניתוח פלסטי כזה או אחר, וגם לא יהיה לו קשה למצוא מנתח, כי יש הרבה מאוד קליניקות פרטיות. מבין הניתוחים הפלסטיים שאנשים בוחרים לעשות מרצונם החופשי, ניתן לראות כי ניתוח אף זה אחד מהניתוחים היותר פופולאריים בקרב הציבור הרחב. הרבה מאוד אנשים לא מרוצים מאיך שהאף שלהם נראה, ובעידן כמו שלנו, כל אחד יכול להחליט שהוא פשוט רוצה לשנות את אפו.

מתי עושים ניתוחי אף

אחת מהסיבות שבגללן אנשים יכולים להגיע לקליניקות שונות כדי לעבור ניתוחי אף, אלא הם פגמים מולדים באף אשר מקשים עליהם לנשום. בנוסף, הרבה פעמים קורות תאונות שעל מנת שהאדם יוכל להתמודד איתן טוב יותר, יש לתקן את אפו שנשבר או שקרה לו כל דבר אחר אשר עלול לפגום באיכות החיים שלו. על כל המקרים הללו יש להוסיף כמובן גם את המקרים שבהם אנשים בוחרים לעשות ניתוח אף כיוון שכל חייהם חלמו על אף שתהיה לו צורה אחרת, ולכן זה מסביר מדוע מתבצעים כל כך הרבה ניתוחים כאלה בשנה בישראל. חשוב מאוד להבין שלמרות העובדה שמתבצעים הרבה ניתוחים כאלה, מדובר על ניתוח שדרושה בו מיומנות מאוד גבוהה, ולכן כל אדם שרוצה לעבור ניתוח דומה צריך לבחור בקפידה אצל מי הוא רוצה להיות מנותח.

בחדר הניתוח

ניתוח אף הוא ניתוח שאפשר לעשות אותו בהרדמה מלאה או בהרדמה חלקית, וההחלטה האם לבצע את הניתוח תחת הרדמה מלאה או חלקית תהיה, כמובן, של הצוות הרפואי בלבד.  ברוב המקרים מדובר על ניתוח אשר מתחיל עם תהליך של ביצוע כמה בחתכים קטנים באף, כיוון שעם הטכנולוגיה המשוכללת של ימינו, את מרבית הניתוח אפשר לבצע אפילו דרך החתכים הקטנים הללו. דרך אותם חתכים אפשר לבצע את הניתוח, אפשר לכרות את הסחוסים שצריך לכרות ואפשר גם לשבור את העצמות שצריך, כיוון שאסור לשכוח שלעיתים ניתוחי האף כוללים שינוי משמעותי בצורה שלו. יש הרבה מאוד ניתוחים פלסטיים באף אשר בהם המטרה היא לקצר את אורכו של האף או להצר את הנחיריים, ובנוסף לכך, יש גם לא מעט ניתוחים באף אשר במסגרתם משתילים סחוסים חדשים למנותח במקרים סחוסים שנהרסו.