הנצפים ביותר

ככה נוציא בחוכמה ויזה לארה”ב

השלבים להוצאת ויזה לארצות הברית

ראשית חשוב לדעת כי ויזה לארה”ב הינה אשרת הכניסה לארץ. מסמך זה מעניק לנושא אותו זכות כניסה לגבולותיה של ארצות הברית. בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר חלו שינויים מהותיים בתנאים הנדרשים להוצאת ויזה, ובכלל כל העת קיימים עדכונים שונים בנושא. בהחלט ניתן לומר כי תהליך זה של הוצאת ויזה לארצות הברית הינו תהליך מורכב ומסובך, על כן חשוב להתכונן היטב להגשת הבקשה. חשוב לשים לב למטרה אשר לשמה מוגשת הבקשה לויזה, שכן תנאי הקבלה משתנים בין הסוגים השונים. באופן כללי מומלץ לכל אדם הרוצה להשיג ויזה לארה”ב, להכין “שיעורי בית” בנושא, לדעת את השלבים להשגת הויזה ולהשתדל ככל האפשר להגיע מוכן.

שלב ראשון- מילוי הטפסים

את הבקשה לקבלת ויזה יש להגיש לפחות חודש אחד לפני הזמן המתוכנן לטיסה. השלב הראשון של תהליך זה הינו מילוי הטפסים אשר נמצאים באתר שגרירות ארה”ב בישראל. חשוב למלא בהם את הפרטים המדויקים, ובפרט חובה לדייק בסוג הויזה אותה מבקשים. לאחר מילוי הטפסים יש לקבוע תור לראיון אישי בקונסוליה או בשגרירות. את הראיון קובעים דרך אתר האינטרנט של השגרירות.

שלב שני- תשלום על הנפקת ויזה לארצות הברית

הנפקת ויזה לארה”ב בהחלט עולה גם כסף, על כן השלב השני הינו התשלום. את תשלום האגרה על הנפקת הויזה יש לשלם בבנק הדואר.

שלב שלישי- הכנת המסמכים לבקשת ויזה לארה”ב

כאשר מגיעים לשגרירות לצורך הראיון חשוב להגיע עם כל המסמכים הרלוונטיים.

המסמכים הנדרשים הם:

­ דרכון ישראלי בתוקף של עד חצי שנה מיום הנסיעה לארצות הברית

­ קבלה על תשלום האגרה

­ מסמכים המעידים על כוונתו של האדם לשוב לישראל בתום הביקור בארה”ב

­ שתי תמונות פספורט

­ אישור מהגוף אליו נוסעים

שלב רביעי – ראיון אישי

מטרתו של הראיון הינה לוודא כי הפרטים שנמסרו בטפסים הינם נכונים, וכי ההצהרה בדבר מטרת האשרה הינה מדויקת. המראיין מעוניין להבטיח כי אין בכוונתו של האדם להשתקע בארה”ב או לבצע בה פעילות טרור. הראיון עצמו לוקח מספר דקות ובסיומו מתקבלת התשובה. אם הבקשה אושרה יתבקש האדם להשאיר את דרכונו במקום עד להנפקת הויזה. במידה והבקשה נדחתה ניתן להגיש בקשה חוזרת.

כדאי לדעת שהויזה לארצות הברית מוגבלת בזמן, על כן גם מי שמחזיק בידו מסמך זה חייב לשים לב האם הוא עדיין בתוקף. חידוש ויזה לארצות הברית אינו שונה מהנפקה ראשונית, התהליך הינו כמעט זהה וכולל אותם שלבים.

ברכת הצלחה בדרך להנפקת ויזה לארצות הברית !