הנצפים ביותר

כך תשמרו על תכשיטי הכסף שלכם

תליון יוקרתי? טבעת שניתנה בירושה? צמיד זוהר? תכשיטי כסף נוטים להישחק ממש כמו כלים וחפצי אמנות, ולכן כדאי לעשות הכול כדי לשמר אותם ולהעניק להם את הברק הייחודי. איך עושים זאת? כל הפרטים

הם אולי פחות יקרים, אך הם לא פחות משמעותיים. תכשיטי כסף משווים מראה יוקרתי לכל העונד אותם. החל מטבעת, דרך תליון ועד לעגילים. צורפים רבים עושים שימוש בחומר הזה, ולא בכדי. הם מבינים כי יש לו ערך מוסף ועל כן דוכני התכשיטים מלאים ביצירות העושות בו שימוש רב.

כמו חומרים אחרים, גם כסף צובר בלאי ולכלוך. תכשיט משופשף או דהוי מאבד מיופיו באופן משמעותי, ועל כן נדרש ניקוי תכשיטי כסף – ממש כמו כלים ורהיטים אחרים הנמצאים בבית. הרשת מוצפת במגוון שיטות ניקוי תכשיטי כסף כמו גם לניקוי כלים העשויים מחומר זה. יחד עם זאת, מומחים מזהירים כי מרבית השיטות הללו, המתיימרות לספק ניקוי קליל ומהיר באמצעות חומרים הזמינים בכל בית, אינם יעילים ואף גורמים נזק לתכשיטים.

חומרים ייעודיים – עדיפים בהרבה

במסגרת זאת, יש שיאמרו כי שימוש במשחת שיניים וסודה לשתייה, וכמו כן אקונומיקה בשילוב עם מים פושרים, יסירו כתמים הנמצאים במקומות קשים לניקוי כמו חריצים ועיטורים דקים במיוחד. יחד עם זאת, גורמי מקצוע טוענים כי חומרים אלו עלולים לגרום נזק לתכשיטים. ישנה דרך חריגה אחרת לניקוי כלי הכסף בעזרת תפוח אדמה.על פניו, מדובר בפתרון אקולוגי, אך גם מאוד מלוכלך, שעלול להשאיר ריח רע על התכשיט שאתם מתכננים לענוד לאורך זמן. ניתן להשיג תוצאות דומות עם חומרים כימיים אחרים כמו בנזין וטרפנטין, אך אלו חומרים מסוכנים שעדיף שלא ייכנסו הביתה.

הדרך הטובה ביותר היא להשתמש במוצרים בטוחים שהם נועדו לניקוי תכשיטי כסף ומניעת הצטברות חולדה. יש לציין שבניגוד לכלים וריהוט, תכשיטים נדרשים לניקוי באופן תכוף יותר ועל כן כדאי לעשות שימוש באותם כלים יעודיים כדי למנוע שחיקה מאותם חומרים ואף יסייעו בשימורם לאורך זמן תוך מתן מראה יוקרתי וזוהר.