הנצפים ביותר

כך בוחרים דלתות פנים

אנשים נוטים להשקיע מחשבה ותכנון כאשר הם באים לבחור לעצמם דלתות חוץ. הדלת אשר אמורה לייצג אותם כלפי השכנים, הרחוב, האורחים, נראית להם בעלת חשיבות רבה. כדאי לדעת כי חשיבותם של דלתות פנים לא נופלת מאלה של דלתות חוץ, ואולי אפילו יותר. דלתות חוץ משמשים אותנו משך כל שהותנו בבית. הם אמורים להשתלב בעצוב הכללי של הבית, להיות נוחות, מבודדות, חזקות, ועוד.
רכזנו כאן מידע קצר, במה מתמקדים כאשר בוחרים דלתות פנים.

עיצוב דלתות פנים
דלתות פנים הם חלק ממראה הבית, ולכן חשוב שיתאימו לסגנון כולו. האם הבית מרוהט בסגנון עתיק? אולי בקו אלגנטי ונקי? דלתות הפנים אמורות להשתלב באותו סגנון. אי אפשר לבחור לבית עליז וצבעוני, מלא צבע ואור דלתות בצבע כהה שיש בהם אלמנט כבד ושחור.
מלבד זאת, כל חדר הוא חדר בפני עצמו, וגם הדלת שלו אמורה להיות מתאימה לו. יש דלתות שיתאימו דווקא למטבח ויש שטובות יותר לחדרי האמבטיה והשרותים. דלתות מסוגננות יתאימו לחדרי ארוח, ודלתות מסוימות למרפסות. תנו דעתכם לאיזה חדר אתם בוחרים את הדלת, והתאימו אותו לשם.  

הרחקת רעשים
כאשר מזמינים דלתות פנים יש להצטייד במספר נתונים. חשוב למדוד את גודל המשקוף שבנוי בחלל החדר, כי הדלת חייבת להתאים לשם בדיוק. מה מודדים? כמובן, את האורך והרוחב של המשקוף ולא לשכוח את העובי. כל זה חשוב כדי להמנע מעגמת נפש.
אחת המטרות החשובות של דלתות פנים הוא בידוד רעשים. לא כדאי להתפתות ולקנות דלת מעוצבת שעושה רושם, אם היא עשויה חומר שאינו מבודד רעש. במיוחד כאשר מדובר בחדרי שינה, בהם נצרך שקט, יש לתת את הדעת לנקודה הזו. לאנשים רגישים במיוחד שכל רעש קטן מקפיץ אותם, כדאי לדעת כי ישנם דלתות בעלי אטימה טובה: אין שום רווח בין הדלת לרצפה, והיא סגורה עד למטה. זה מאפשר בידוד מוחלט מפני רעש ומפני אור למי שהדבר מפריע. גם העובי של הדלת ישפיע על רמת הבידוד, בדקו שהדלת עבדה דיה ולא דקה מדי.
ככל שתקדימו להכין עבודת שטח לפני הקניה, תבטיחו לעצמכם קניה בטוחה ומהנה.