הנצפים ביותר

כיצד פועל שתל שבלול?

ניתוח השתלת שתל שבלול, הוא בין הניתוחים הקצרים ביותר הקיימים בכלל ובמיוחד ביחס לפעולה הרגישה הדרושה לצורך ביצוע השתל שתל שבלול.  דרכי פעולתו של שתל שבלול מדמות את פעולתה של אוזן שומעת, המקבלת מסרים באופן תקין ורציף מהמוח. זוהי המטרה הכללית לשמה הומצא ופותח שתל שבלול.

שתל שבלול, מושתל אל תוך ומחוץ לאוזן ומאפשר את שחזור השמיעה או הענקת השמיעה ללוקים בחירשות מולדת באמצעות ניתוח פשוט המדמה את פעול השמיעה הטבעית באמצעות פעולה מעגלית בין רכיביו הפנימיים לאלה החיצוניים.

ניפוץ מיתוס: שתל שבלול איננו מכשיר שמיעה!

תחילה, חשוב מאוד שנעשה את ההבדל בין מכשיר שמיעה לבין שתל שבלול, מכשיר השמיעה פועל בדרך דומה בה פועל שלט רחוק של טלוויזיה למשל, השולט על עוצמת הקול שהטלוויזיה מפיקה, מכשיר השמיעה מכשיר חיצוני שאינו מצריך השתלה או ניתוח פועל בדרך דומה ומשמש אנשים אשר שמיעתם נפגמה עם השנים ופשוט מעצימים את הקולות המגיעים בתדרים נמוכים גם במקרים בהם השמיעה חלשה רק באוזן אחת מומלץ להסתייע במכשיר השמיעה.

שתל שבלול לעומת זאת, נועד לאנשים שאינם שומעים דבר או שמיעתם כה קלושה בשתי האוזניים עד כי אינה תורמת להם דבר והם נזקקים למכשור טכנולוגי אשר יעשה את אותה פעולה אותם עושים עצבי האוזן הפנימיים בעת קליטת תדרי הקול מהמוח. בניתוח שתל שבלול, השתל מוכנס לאוזן בתהליך ניתוחי כאשר ישנה חירשות בשתי האוזניים כתוצאה מחירשות מולדת או כתוצאה מדלקת חיידקית קשה.

שתל שבלול, יוצר פעולה מלאכותית של תרגום תדרי קול, המגיעים כפקודה מהמוח לאותות ומחזירים את הצליל בחזרה אל מקורו, ומאפשרים לנו להבין ולשמוע דיבור, צלילים ורעשי רקע שונים.

 זה לא הדדי…. השתלות לבעלי לקות שמיעה באוזן אחת

 שאלה זו, נשאלת פעמים רבות: האם ניתן להשתיל שתל שבלול לבעלי לקות שמיעה באוזן אחת בלבד? התשובה היא חד משמעית: לא. מאחר שהשתל פשוט לא ישפיע. כפי שציינו מעלה, השתל הוא אינו מכשיר שמיעה וכאשר אוזן אחת הינה בעלת מסוגלות שמיעתית תקינה אין צורך בהליך ניתוחי באוזן השנייה. שתל שבלול, מיועד ומאושר לאלה הסובלים מחירשות בשתי האוזניים.

 שתל שבלול, הוא אחד הפיתוחים הנחשבים כיום כנס בתחום הרפואי והמחקרי על אף שזה כבר פותח בשנות ה – 70 המאוחרות, הפלא אותו מחולל שתל שבלול אותו אפילו הגוף האנושי המתוחכם כשל בו מאפשר לרבים ברחבי העולם, לקבל את חוש השמיעה או להחזיר אותו בחזרה כקב חירשות מולדת או התחרשות.

פרופסור יונה קרוננברג, הוא מוותיקי המנתחים בתחום אף אוזן גרון  נמצא בין מפתחי השיטה הניתוחית מהחדשניות והיעילות ביותר בתחום שתל שבלול ובעל אחוזי הצלחה מהגבוהים בארץ ובעולם, בעת השתלת שתל שבלול.