הנצפים ביותר

כיצד מעצבים חדרי שינה לילדים?

אין די מילים להסביר מהי החשיבות האדירה בשינה איכותית ורציפה עבור ילדים. אינספור מחקרים מצביעים כי מחסור בשעות שינה אצל ילדים פוגם בהישגיהם בלימודים בכלל וביכולת הריכוז בפרט, תורם תרומה מכרעת לבעיית ההשמנה בקרב ילדים ועוד לא מעט בעיות. ההמלצה הגורפת של מרבית המומחים עבור ילדים, היא כעשר שעות שינה בממוצע בלילה.
לעיצוב חדרי שינה לילדים ישנה השפעה מכרעת על איכות השינה וקשר ישיר על רציפות השינה. ומכאן החשיבות בהקפדה על עיצוב חדר השינה לילדים. כל מה שרציתם לדעת על עיצוב חדרי שינה לילדים במאמר שלפניכם. 

העיצוב הנכון מוביל לשינה איכותית ורציפה

לא בכדי, מרבית המומחים דוגלים כי על מנת להשיג את השינה הרציפה והאיכותית עבור ילדנו יש לעצב סביבת שינה נוחה, נעימה ושקטה. על מנת להשיג זאת יש להקפיד על מספר דברים:

• מזרן שינה נוח ובסיס מעץ מלא – למחיר המזרן אין בהכרח קשר לאיכותו. עליכם לבחור את המזרן על פי החומרים ממנו הוא עשוי, על פי קשיחותו ועל פי גודלו. מומלץ לבחור במזרן אורתופדי ובמיטת בסיס העשויה מעץ מלא. לצד הבטחת השינה האיכותית מומלץ לרכוש מיטה ומזרן אשר יגדלו עם הילד לשנים הבאות.
• סביבת שינה נעימה – את סביבת השינה הנעימה תוכלו להשיג באמצעות בחירת פרטי ריהוט משלימים דוגמת ארון תואם, מנורת לילה אשר תרגיע את חרדותיו של הילד מפני החושך, וילון הצללה תואם ונעים אשר יבטיח כי הילד ימשיך לישון בשעות הבוקר ללא הפרעת קרני השמש החודרות מבעד לחלון ולמעשה כל פריט ריהוט ו/או טקסטיל אשר יבטיח סביבת שינה נעימה בחדר הילדים.

טיפים נוספים לשינה מתוקה

מעבר להקפדה על בחירת פרטי ריהוט איכותיים ומתאימים לחדר הילדים, ישנם עוד טיפים אשר יבטיחו לילדכם ולכם, שנת לילה מתוקה ורציפה למשל חשוב להפקיד ולהנהיג שגרת השכבת לילה קבועה, כלומר רצוי כי השעות בהם אתם יושבים לאכול את ארוחת הערב והמקלחות יהיו בשעות קבועות על מנת להנחיל שעון פנימי ועייפות אצל הילדים. עצה נוספת היא לא להכניס (או להוציא אם קיים) את מכשיר הטלוויזיה מחדרם של הילדים וכמובן להימנע משתייה ו/או מאכלים מתוקים לפני השינה.

שיהיה לכולנו לילה טוב ושקט!