הנצפים ביותר

כיצד לשחזר ריהוט ולהתאימו לתקופה המודרנית

כיצד לשחזר ריהוט ולהתאימו לתקופה המודרנית?

אם בעבר היה נהוג לייצר רהיטים ובכלל פריטים עבור הבית מחומרי פלסטיק ומתכת, הרי שבשנים האחרונות אחד מחומרי הגלם הנפוצים ביותר בתעשיית הרהיטים הינו עץ. בהתאם לכך ניתן להבחין ברהיטים מעץ מלא במרבית חנויות הרהיטים וזאת בשל היתרונות הרבים של העץ, החל מהעלויות הנמוכות של דרך המראה הנהדר שלו וכלה ברמת עמידותו לטווח הארוך. כאשר אנו מדברים על רהיטי עץ אנו בדרך כלל מדברים על רהיטים מעץ סיבית או סנדוויץ’, הידועים בעיקר בשל אופן העיבוד הנוח שלהם.

ריהוט- רסטורציה או שיחזור

בשנים האחרונות ניתן להבחין במגמת עלייה באשר לרמת הביקוש של הציבור לרכוש רהיטים עתיקים המצטיינים באיכות ובמראה מרשים וייחודי. בהתאם לכך, החלו נגריות ואנשי מקצוע בתחום של עיצוב ותכנון רהיטים, לשחזר רהיטים ישנים ולהעניק להם את המראה העתיק, תהליך זה זכה להצלחה מסחררת וכיום הוא מזוהה עם המונח, רסטורציה או שחזור רהיטים.

מדוע נעדיף ריהוט מעוצב בעל מראה עתיק?

ככל שהזמן עובר והעתיד מתקרב ומתדפק על דלתות ההווה, מרבית האנשים מבקשים להתענג על תקופות מן העבר הרחוק ולחוש מעט נוסטלגיה דרך רכישה של רהיטים מעוצבים וחפצים בעלי מראה וחזות עתיקה. בהתאם לכך, אין זה מפתיע שכיום, שיחזור רהיטים נחשב לאחד מן הטרנדים המבוקשים ביותר בקרב כל צרכני או חובבי הרהיטים למיניהם. הנה הגיח לו שוב אחד המקצועות העתיקים ביותר בהיסטוריה של המין האנושי, מקצוע הנגרות.

ריהוט ישן- למחסן או לנגר?

מדי שנה אנו נפטרים מחפצים וכן גם מרהיטים ומשליכים אותם לזבל או מותירים אותם ברחוב. בדרך כלל רהיטים שמתחילים להראות סימני בלאי, נזרקים על ידינו ללא שום היסוס או התלבטות. אולם חלקנו נוהגים באופן קצת שונה עם הרהיטים המקולקלים דרך הנחתם במחסן, שם הם עתידים להעלות עובש ואבק עד שלמעשה לא ניתן לראות כיצד ייעשה בהם שימוש חוזר. ובדיוק בנקודה זו נכנס מקצוע הנגרות, האהוב והאהוד לתמונה.

רהיטים ישנים שהעלו עובש ואבק במחסן, עומדים כיום בפני מהפך כללי ויכולים להפוך לרהיטים יוקרתיים תודות לאנשי מקצוע מוכשרים המתמחים בכל הנושא של שיחזור רהיטים. רסטורציה עשויה להחזיר לכל רהיט את הקסם והייחודיות שהייתה לו טרם הושלך לפסולת או למחסן.