הנצפים ביותר

כדורים במקום ניתוח – הכל על הפלה תרופתית

מזה כעשור נמצאת ההפלה התרופתית, או הפסקת הריון בכדורים, בשימוש בישראל. השיטה, שיעילה רק בשלבי הריון מוקדמים, נועדה לשמש תחליף להפסקת הריון ניתוחית שנעשית בשאיבה או בגרידה. ככל שתפני לרופא נשים לקבלת טיפול תרופתי מוקדם יותר, עד השבוע השביעי להריון, כך יעלה הסיכוי להצלחת הפסקת ההריון. במידה ונכנסת להריון לא רצוי וברצונך להפסיקו, גשי לרופא הנשים שלך ולאחר בדיקות רפואיות, בררי האם קיימת האפשרות להפסקת הריון תרופתית. בדיקת אולטרסאונד פשוטה והתייעצות עם רופא תקבע מהי הדרך היעילה ביותר להפלה עבורך.

 

מה כולל תהליך הפסקת הריון תרופתית?

לאחר שתקבלי אישור מהועדה להפסקת הריון, תוכלו להפגש עם רופא הנשים שלך ולקבל ממנו מרשם לכדורים. הפלה תרופתית נעשית באמצעות נטילה של שני כדורים: מפיג’ין וציטוטק. ראשית, עלייך ליטול שלושה כדורי מפיג’ין, המכילים חומר החוסם את השפעת ההורמון פרוגסטרון על ההריון – התרופה עוצרת את התמיכה ההורמונלית הדרושה להריון ובכך גורמת להפסקת התפתחותו. לאחר יומיים, תפגשי שוב עם רופא הנשים ותטלי שני כדורי ציטוטק, המכילים חומר המכווץ את שרירי הרחם וגורם לפליטת תוכנו. לאחר נטילת התרופה השניה, תישארי תחת השגחה למשך כמה שעות. רוב המטופלות תפלוטנה את את שק ההריון בין 4 ל-24 שעות הראשונות ממתן הטיפול התרופתי. כעבור שבועיים מנטילת כדורי הציטוטק, יהיה עלייך להגיע למפגש שלישי אצל רופא הנשים לצורך בדיקה גניקולוגית יסודית ובדיקת אולטראסאונד, על מנת לוודא את הצלחת ההפלה. עם קבלת אישור הרופא על כך, תוכלי לחזור למהלך חיים שגרתי.

האם יש תופעות לוואי להפלה תרופתית?

בתהליך הפסקת ההריון התרופתית, יתכן ויופיעו אצלך תופעות לוואי הכוללות חום, כאבי בטן ותופעות לוואי של מערכת העיכול. אצל חלק מהמטופלות, התכווצויות ודימומים עשויים להופיע כבר לאחר נטילת הטיפול התרופתחי הראשון. הדימום יכול להמשך מספר ימים, לעתים עד לקבלת הוסת הבאה.

מהם סיכויי ההצלחה של הפלה בכדורים?

על פי מחקרים רפואיים, שיעור ההצלחה של הפלה תרופתית נע בין 80 ל-90 אחוז, עם שיעור כישלון של 5 עד 20 אחוז. כשלון ההליך מוגדר כצורך בפעולה ניתוחית נוספת על הטיפול התרופתי. זכרי שסיכויי ההצלחה יורדים ככל שעולה גיל ההריון, ולכי רצוי שתגשי כמה שיותר מהר לרופא הנשים ותתחילי בקבלת הטיפול בכדורים.

הפלה תרופתית הינה שיטה בטוחה ובדוקה להפסקת הריון, אך היא יעילה רק בתנאים מסוימים. אם את מעוניינת לעבור הפסקת הריון אך חוששת מהפסקת הריון כירורגית, אל תהססי וגשי כמה שיותר מהר לרופא הנשים שלך, על מנת להתחיל בהליך הפסקת הההריון היעיל לך ביותר.