הנצפים ביותר

יקב בוטיק, בר יין וסיור כרמים- חוויות מפנקות של יינות

“נכנס יין יצא סוד”. כך אומרת האמרה הידועה שפירושה הוא תנו למישהו בקבוק של יין והוא כבר יתחיל לגלות את כל מה שרציתם וגם מה שלא רציתם לדעת. אמרה מפורסמת נוספת בהקשר של משקה הענבים היא “יין ישמח לבב אנוש”, כלומר שתו יין ותתחילו להיות שמחים. אז עם שתי סיבות כאלה, ועוד סיבות רבות וטובות, איזה תירוץ יש לאנשים לא לשתות יין?

מתחילת ההיסטוריה עד יקב בוטיק

החל מהימים בהם היו מועכים את הענבים ברגליים ועד למעבר בימינו אנו בו עושים את הפרדת הזג (קליפת הענב) מהענב עצמו, בני האדם שתו יין לרוב. מלכים, לוחמים, אנשי הכפר- לכל מי שהייתה את האפשרות הזו לא היסס וטעם מן תירוש הענבים המובחר שהיה ברשותו. כיום, בעולם רווי אלכוהול מכל הסוגים, יין הוא עדיין אחד המשקאות הנפוצים ביותר בעולם. אך בניגוד לשאר המשקאות האלכוהוליים, היין יכול להגיע אליכם לפה דרך אטרקציה מענגת. אחת מהן היא ביקור ביקב בוטיק. יקב זה הוא יקב קטן המייצר מספר מועט של בקבוקים בכל שנה, כשהדגש בו הוא על פעולה אישית בכל בקבוק שמיוצר. כמובן שכיום ישנם יקבים נוספים שעונים להגדרה של יקב בוטיק, ובתנאי שכל הבקבוקים אותם הם מייצרים ומשווקים זוכים לנגיעה אישית בידי אדם ולא עוברים אך ורק בתהליך מכני.

יקב בוטיק

יקב זה אינו משמש אך ורק לשם ייצור ומכירת בקבוקים. הדבר המיוחד ביקבים אלו הוא שישנה אפשרות של התארגנות קבוצה, קטנה או גדולה, שמתאמת הגעתה למקום, מקבלת סיור מודרך ביקב אודות תהליכי הייצור והתסיסה של היין, זוכה לטיול בין החביות בהם שוכנים להם היינות הוותיקים יותר והוותיקים פחות וזוכה לטעימות ממגוון היינות המשובחים של המקום. יקב בוטיק הוא פתרון מצוין עבור זוגות שמעוניינים להגיע למקום רומנטי לצורך יום האהבה, במסגרת יום נישואים או סתם יום כיף לחברים המעוניינים במסיבת רווקים קצת יותר רגועה או אוהבי יין, שמעוניינים לבצע סיור לימודי בתוספת טעימות באחד מהיקבים המשובחים בארץ.

סיור בכרמים או בר יין

כמובן שלכל אוהבי היין ישנן אפשרויות מעניינות נוספות למקומות חביבים שמשלבים טעימות יין בשילוב של חוויה. אחת מהן תהיה סיור בכרם, בו ניתן לעבור במטעי הכרמים בהם גדלים הגפנים והענבים מהם בוחרים אך ורק את המשובחים, חוזים בתהליך בו נוצר היין וכמובן שעוברים את תהליך הטעימות של היינות, כולל אותו דלי כסוף, המרקקה המפורסמת, אליה יורקים את היין לאחר שמרגישים את הטעם בפה. כל זאת בתנאי כמובן שאתם לא מעוניינים להשתכר, אחרת תוכלו להימנע מהמרקקה ולשתות את כוסות היין עד כמה שתוכלו. אפשרות נוספת קיימת כמעט בכל מלון בוטיק שמכבד עצמו, בר יין. בבר היין תוכלו ליהנות שוב מיינות מפנקים, אך בניגוד לכרמים וליקבי הבוטיק פה תהליך הביקור הוא מעט שונה.

מה כולל בר יין

בתחילה תגיעו אל מרתפי היינות שם יערכו לכם סיור בין שלל הבקבוקים של הבר, בהם תוכלו להיפגש פנים אל פנים למול בקבוקי יין מהשנים האחרונות כולל בקבוקי יין נושנים שנשמרו במיוחד בשבילכם, השאלה כמה תהיו מוכנים לשלם עבורם. השלב הבא של בר יין לאחר בחירת הבקבוק בו חשקתם הוא כמובן ישיבה עם הכוס, אותה ימלא לכם המלצר שוב ושוב עד אשר תשתו את כל תכולתו של הבקבוק המרשים בו בחרתם. בניגוד למסעדות שם כוסות היין מלוות את הארוחה, כאן האוכל הוא זה שמלווה את השתייה, ובין שלל הכוסות הנמזגות תזכו לטעימה ממגוון של טאפסים משובחים שיותאמו לכם במיוחד לבקבוק היין.