הנצפים ביותר

ימי קיץ ושיפוצים

ימי הקיץ החמים הראשונים מהווים אות לתחילתה של עונת השיפוצים בכל רחבי הארץ.
אנשים רבים פונים אלינו בעונה זו בבקשות עבור שיפוץ דירה מלא או חלקי- כמו שיפוץ חדר השינה, הסלון, המטבח או החצר, אני מבחינה בזהירות מסוימת מצד הפונים,

אשר מקורה בחשש מפני עבודות שיפוץ בלתי מקצועיות.

לצערנו, אנו חייבים לומר כי מדובר בחששות מוצדקים לאור רמות המקצועיות השונות בענף, שעלולות להיות כה חובבנית עד שתיפגע באופן מהותי איכות השיפוץ. מאיד בשוק גם פועלים לא מעט קבלני שיפוץ איכותיים, אמינים ומקצוענים, ועל מנת לזהותם יש להכיר את הקווים העיקריים לדמותם.

כולם מחפשים אותו

בכל מקום בישראל מחפשים אנשים אחר שיפוצניק מומלץ, בין אם זהו שיפוצניק מומלץ בצפון, במרכז או בדרום. כמו בכל תחום, החיפוש מתחיל בהמלצות של מכרים וחברים, וממשיך לסקר שוק ברשת האינטרנט. מכאן יש לעבור להשוואת הצעות עבודה, בדיקת תיקי עבודה ועבודות קודמות, ולבסוף בחירה בשיפוצניק מקצועי שמתאים לצרכיכם.

נשמע פשוט? ובכן, זה לא מסובך, אבל שווה להשקיע בחיפוש מעמיק ורציני מאחר שזהו הבסיס להצלחת עבודות השיפוץ בביתכם.

קריטריונים ונורות אזהרה

מאחורי על המלצה צריכה לעמוד רשימה של קריטריונים שיש לוודא את קיומם. ראשית, שיפוצניק מומלץ הוא כמובן איש מקצוע שיש מאחוריו רשימה עשירה של לקוחות מרוצים. שנית, מדובר באדם בעל הכשרה וניסיון מקצועיים, הנעזר בציוד וחומרים גם מתקדמים ואיכותיים. בנוסף לכך, יהיה זה איש מקצוע אמין שעובד בצורה מסודרת עם חוזה עבודה כתוב וחתום, המפרט במדויק את כל  הפרויקט, חומריהם, עלויותיהם וזמני העבודה.

כמו כן, יש לוודא כי השיפוצניק עומד בלוח הזמנים באופן מלא, ומנהל את העבודה באופן מסודר ומאורגן תוך עמידה במסגרות תקציב קיימות. מעבר לכך, הוא נדרש להיות איש מקצוע אסרטיבי ואדיב, עימו שיש לכם תקשורות גלויה וטובה.

המלצות רלוונטיות בלבד

מעוניינים בשיפוץ מקיף של חדר האמבטיה, וחבר סיפר בחום על שיפוצניק מומלץ בראשון לציון? לפני שאתם ממהרים להיענות להמלצה, חשוב שתדעו כי שיפוץ אמבטיה שונה במהותו משיפוץ מטבח או חדרים אחרים, ולכן חשוב לחפש רק המלצות רלוונטיות.

יש להבין כי ענף השיפוצים מורכב מהרבה תחומי התמחות, ושיש לבחור באיש מקצוע בעל ניסיון בסוג העבודות השיפוצים הנדרשות בביתכם. מעבר, גם אם קיבלתם המלצה לקבלן שיפוצים רלוונטי, חשוב, לוודא כי סגנון השיפוץ עונה לטעמכם האישי. כך לדוגמא, יש מי שמתמחים בעיצוב מטבחים בסגנון כפרי, יש בעלי ידע בשיפוץ ועיצוב מטבח בסגנון מודרני מופשט, ויש מי שמשפצים מטבחים בסגנון וינטאג’. מלבד זאת, אפילו המלצה מחבר אמין כדאי לאשר על ידי חיפוש באינטרנט. החיפוש יניב מידע נוסף אודות איש השיפוצים והמלצות ותגובות נוספות על טיב עבודותיו.

תקשורות טובה עם איש השיפוצים

על פי ניסיוני כמעצבת פנים וכקבלנית שיפוצים, לעיתים מתגלעות מחלוקת ואי הבנות עם לקוחות שנובעות מקשיי תקשורת. מאידך, העבודות המוצלחות ומשביעות הרצון ביותר נובעות מתקשורת מעולה עם בעלי הבית, שמאפשרת לתאם ציפיות וליצור בית מעוצב בהתאם לרצונותיהם, יכולתם וחלומותיהם.

 לכן, מידת המקצועיות של איש השיפוצים, לדעתי הקריטריון השני שיש לבחון הוא הכימיה ביניכם. ככל שתרגישו בנוח מול איש המקצוע, ותחושו שהוא סובלני ואמפאתי כלפי שאלות והערות, כך תצלח מלאכת השיפוץ. למעשה, כאשר השיפוצניק מבין את רצונותיכם למעשה גובר הסיכוי שעבודות השיפוץ יהוו חוויה מרתקת, עם תוצאות מדויקות שאפילו עולות על לציפיותיכם.

כמה זה עולה לי

עבודות שיפוץ מאופיינות בדרך כלל בעלויות גבוהות מאוד עבור הכיס הממוצע, ובשורה התחתונה הן מהוות מרכיב מהותי בבחירת צוות השיפוצים.
כדי להיות בצד הבטוח, חשוב להגדיר מראש מסגרת תקציב הכוללת גמישות לחריגה של עד 20% כדי שלא להגיע למצב שהתגלה ממצא כלשהו לאחר פירוק ולא נותר כסף בקופה על מנת להתמודד עימו. זאת, מתוך הבנה ששיפוץ הינו מלאכה דינאמית אך לא ניתן שתחרוג מהסכום שתוכלו לעמוד בו.

לאחר שהוגדרה מסגרת התקציב יש לבחון מספר הצעות עבודה של קבלנים מומלצים, המפרטות את כל רכיבי הפרויקט. בסופו של יום, יש לבחור בהצעה המשתלמת ביותר עבורכם, להסכים על תנאי התשלום, אבל הכי חשוב- עומדים לפניכם כמה שבועות של עבודה צמודה- פרגנו, היו פתוחים וכנים וסימכו על האיש שבחרתם לעבודה.