הנצפים ביותר

ייעוץ פיננסי לעסקים

ייעוץ פיננסי לעסקים עשוי לעיתים להיות ההבדל בין עסק בינוני אשר נאבק על קיומו לבין עסק מצליח ומשגשג. זווית ראייה חיצונית ומקצועית עשויה לשפוך אור על נקודות בעייתיות בעסק אשר יש לדאוג לטפל בהן באופן מיידי.

יועץ פיננסי מקצועי ומנוסה יתחיל את תהליך הייעוץ באבחון מקיף ויסודי אשר מטרתו לגלות כיצד מתנהל העסק, מהם היתרונות שלו, מהן נקודות התורפה שלו, איזה סיכונים מאיימים עליו, אילו טעויות מתבצעות בניהולו, באילו נקודות העסק מתנהל בחוסר יעילות וכן הלאה.

בתום האבחון ניתן יהיה לגבש תוכנית עבודה יסודית אשר תכלול התייחסות כוללת להיבטים הפיננסיים והעסקיים החשובים בעסק. תוכנית העבודה תהווה מעין תוכנית עסקית אשר תגדיר יעדים ברורים ולוחות זמנים למימושם.

תוכנית העבודה תתייחס בין היתר לאופטימיזציה של ניהול תזרים המזומנים בעסק. לשם כך יוגדרו כל הצעדים הנדרשים בכדי לשפר את ניהול ההון החוזר בעסק תוך כדי הקטנת מסגרות האשראי המנוצלות והפחתת עלויות המימון. בין השאר ייבחנו צעדים נדרשים גם בכדי לנסות ולאתר במידת הצורך מקורות אשראי חלופיים.

היבט נוסף אשר מטופל במסגרת הייעוץ הפיננסי הוא חתירה ליעילות כלכלית ולחיסכון בהוצאות. ישנן דרכים רבות בהן ניתן לקצץ בעלויות העסק ולשפר את התוצאות הכספיות. תהליך הייעוץ הפיננסי כולל בחינה של ההוצאות המהותיות בעסק ומציע דרכים להפחתה בהוצאות אלה.

ייעוץ פיננסי עשוי לטפל גם בנושאים כלכליים במהותם כגון תמחיר, המחרה, בדיקת כדאיות של השקעות וכן היבטים כלכליים אחרים בעסק.

במסגרת תהליך הייעוץ הפיננסי ייבחנו בין היתר גם נושאים עסקיים נוספים כגון מערך המכירות, ניהול המלאי והרכש, תגמול מנהלים ועובדים, מבנה ההון והאשראי בעסק וכד’.

יועץ פיננסי מקצועי צריך להיות אדם בעל הכשרה וניסיון מתאימים. יש להיזהר מיועצים פיננסיים אשר אינם מנוסים דיים ואף עלולים לגרום לעיתים יותר נזק מאשר תועלת.

יועץ פיננסי בעל הכשרה וניסיון מתאימים עשוי לתרום לשיפור תזרים המזומנים בעסק, לחיסכון בהוצאות, להגדלת הרווחים ולשיפור האיתנות הפיננסית של העסק. במקביל למקצועיותו ולהתמחותו, היועץ הפיננסי מביא איתו גם אובייקטיביות אשר חסרה לעיתים לבעליו או למנהליו של העסק (“אורח לרגע רואה כל פגע”).

ייעוץ פיננסי חשוב במיוחד בהקמת עסק חדש. הקמת עסק חדש מחייבת תכנון ובחינה יסודית של כל ההיבטים העסקיים והפיננסיים החשובים. את התכנון והבחינה מבצעים במסגרת הכנתה של תוכנית עסקית אשר תשמש לאחר מכן גם כמפת דרכים לניהול העסק ולצורך גיוס של הון ואשראי.

קרדיט ל iValue Consulting המתמחה בייעוץ פיננסי http://ivalue.co.il