הנצפים ביותר

יותר מחיזוק של מבנים

בניינים ישנים נמצאים בכל הארץ הקטנה שלנו. אלו בניינים אשר נבנו עם כל הידע הקבלני שהיה קיים דאז וניתן לראות את כל אותם השינויים שנעשו במבנים היותר חדשים שלהם כבר היו מצורפים דברים חשובים ומודרניים יותר כמו מעלית, לובי סגור ומרפסות רחבות. אחד הפרויקטים הבולטים שקיימים בארץ הוא זה שנועד להפוך את כל אלה על פיהם עם פרויקט תמא. מה זה בדיוק? קראו הלאה.

 

מה המטרה העיקרית

במקור, כאשר המדינה החלה להעביר את התוכניות עבור פרויקטים של תמ”א בכל רחבי הארץ דבר זה נעשה בשל החשש ההולך ומתקרב כי רעידת אדמה במוקדם או במאוחר תכה את המדינה, ועם כל הבניינים הישנים שפזורים בערים השונות מצפון ועד דרום לא נראה כי אלה ישרדו בצורה מוצלחת את המצב המסכן חיים הזה. לשם כך תהליך של תוכנית מתאר ארצית יצאה אל הדרך וקבלנים רבים החלו לבצע פעולות של חיזוק כל המבנים הישנים הללו על מנת שברגע בו תתרחש רעידת אדמה, אלא לא יתנפצו אל האדמה ברעש רב אלא יחזיקו בצורה הנדרשת לפי הפעולות שחיזקו את המבנה בכל פרויקט תמא שעבר.

 

התוספות לפרויקט המקורי

ההיענות של הקבלנים עבור ביצוע של פעולות חיזוק מבנים ישנים לא ממש הרגישה עבורם משתלמת ולכן אלה לא ממש עטו על ההזדמנויות הרבות עבור חיזוק של מבנים ישנים בלבד, לכן על מנת להמתיק את הבחירה בביצוע ש עבודה קבלנית מעין זו המדינה הכניסה את האפשרות של הוספת קומה בעת ביצוע העבודות שאותה יוכל למכור הקבלן לרווח האישי שלו. יחד עם האפשרות של הוספת מרפסות, מעלית ועדכון הלובי למשהו מודרני יותר, פרויקט תמא נעשה משהו יותר פופולארי עבור שני הצדדים שיצאו מאוד נשכרים מהפעולה של שיפוץ כל אותם בניינים ישנים נושנים.