הנצפים ביותר

יהלומים לטבעות אירוסין – מדוע זה כה יקר?

 

 

אחד הסוגים היוקרתיים ביותר של טבעות האירוסין הוא הסוג של טבעות האירוסין עם יהלומים. מדובר על סוג מובחר לא רק בשל המחיר היוקרתי שמעניק תחושה שאנו עונדים טבעת ברמה אחרת לגמרי, אלא מדובר בעיקר על מראה יוצא דופן, מראה שלא ניתן למצוא אצל כל טבעת אותה עונדת “עוד כלה לעתיד”.

טבעות אירוסין עם יהלומים – מדוע זה כה יקר?

אחת השאלות הנפוצות ביותר בכל הנוגע אל טבעת אירוסין מיוחדת אשר מגיעה עם יהלום היא השאלה מדוע יהלום נחשב כמינרל כה יקר? מדוע המחירים הם מרקיעי שחקים אשר לא מאפשרים לרבים לעמוד בהם ובעצם לרכוש אותם? חשוב להבין שליופי ואיכות יש מחיר ולעיתים מומלץ לחסוך עוד קצת ולרכוש טבעת ברמה אחרת מאשר להתפשר.

עכשיו לשאלתנו – יהלום (כפי שציינו קודם לכן) הוא מינרל שעשוי מאטומים של פחמן. היהלומים מגיחים מהאדמה ולרוב התהליך הנ”ל מתרחש בעקבות התפרצות של הר געש אל פני השטח. ישנם מספר גורמים שהופכים את היהלום לכה יקר (על אחת כמה וכמה כאשר יהלום זה משובץ אל תוך טבעת אירוסין מעוצבת שלה יש את גורמיה הפרטים שמיקרים גם הם את המחיר).

הסיבה הראשונה היא כמובן הסיבה הברורה מאליה – מראה הטבעת עוצרת הנשימה. מעבר לכך, כפי שניתן להבין – מדובר על אבן שנחשבת כיום כמצרך נדיר ומכיוון שקשה מאוד למצוא אותה כיום (בעיקר בצבעי לבן-שקוף) הרי שהמחיר הינו בהתאם לכך. הסיבה השלישית היא שמדובר על מינרל קשה מאוד וכן עמיד מאוד. השילובים הנ”ל יוצרים מחירים מאוד גבוהים של היהלומים אך לדעתם של רבים (שרוכשים יהלומים אלו במשך עשרות שנים כבר) מדובר על הוצאה משתלמת וללא שום צל של ספק – עוצרת נשימה.