הנצפים ביותר

יהלומים – איך לדעת האם יהלום מזויף או לא?

 

 

 

כל אדם אשר רוכש טבעת למטרת אירוסין רוצה לבצע את הפעולה הנ”ל פעם אחת בחיים. כמו כן, מכיוון שמדובר בפעולה שמתרחשת פעם בחיים (או אחת לכמה עשרות שנים במקרים מסוימים) ובפעולה שעולה מאות שקלים (במקרה הטוב) ועד עשרות אלפי שקלים כיצד ניתן לדעת שהיהלום שיהיה משובץ לטבעת הוא אכן יהלום אמיתי ולא מזויף?

טבעות אירוסין עם יהלומים – כיצד לזהות יהלום לא אמיתי?

אז כיצד ניתן לדעת כאשר רוכשים טבעת אירוסין מיוחדת שאליה משובץ יהלום שאכן מדובר ביהלום אמיתי ולא ביהלום מזויף? ראשית כל, חשוב להבין שמשקלו של יהלום שונה לגמרי ממקבילו (הזירקון) וכיצד הדבר בא לידי ביטוי? זירקון הוא בעל משקל כמעט פי שניים מיהלום כך שמומלץ לבדוק את היהלום במשקל ולוודא שמשקלו אכן תואם למה שבעל המקצוע אומר, במידה ולא, הרי שכנראה שמנסים לעבוד עליכם.

פרמטר נוסף שמאפשר לכם להבחין האם מדובר ביהלום מזויף או לא אשר משובץ לסוגים שונים של טבעות לאירוסין (כמו למשל: טבעת לאירוסין טוויסט, טבעת אירוסין קלאסית, טבעת למטרת אירוסין בסגנון וינטאג’ וכן הלאה) הוא העירפול. אם לוקחים יהלום ועושים עליו אדים (למשל כפי שעושים עם מראות) – במידה ומדובר על יהלום אמיתי האדים נספגים תוך כשנייה ליהלום, במידה והדבר לוקח יותר ממספר שנים – היהלום מזויף!

פרמטר נוסף הוא כמובן השקיפות – אם רואים את ההשתקפות של האדם ביהלום או לחילופין רושמים שם על נייר והדבר משתקף ביהלום, מדובר ביהלום אמיתי. חשוב להבין שהכיתוב/ההשתקפות מוכרחים להיות בצורה ברורה, במידה והדבר נראה לא בצורה ברורה – מדובר על זירקון.