הנצפים ביותר

טרייה מהתנור- עיסוי תינוקות

היא נעזרה בתרומת זרע וילדה את חן בשמחה רבה בגיל שלושים ושמונה. לאחר שהשיגה את מטרתה הבינה לפתע שהיא אינה יודעת דבר על ילדים ושגידול תינוקות אינו כמו ספר שניתן לשנן, גידול תינוקות מצריך הרבה גמישות, יותר משחשבה. כאשר שמעה על עיסוי תינוקות כדרך טיפול עלה גיחוך על שפתיה. היא לא הבינה כיצד אמור העיסוי להועיל לתינוק. הרי הוא אינו עובד במשרד, לא סובל מכאבי גב, לא נלחץ מתשלום החשבונות ולא סובל מנשירת שיער.

עיסוי תינוקות

החודשים  הראשונים עם חן היו נוראיים. אורית לא עצמה עין במשך שבועות, חן הייתה תינוקת קשה ובכיינית. הבטן כאבה לה, היא סבלה מגזים, לחייה הפכו אדומות, כשפתחה אורית חלון התקרר אפה והיה קשה להוציא ממנה חיוך. מרוב עייפותה, אורית כבר לא ידעה אם היא חולמת או ערה. היא הייתה מהלכת חצי ישנה- חצי ערה, כבר עבדה על אוטומט. מכיוון שלא יכלה לשאת יותר את חוסר האונים שלה ולא רצתה לשאול אמהות אחרות שאלות ולהתקל בביקורתיות שלהן החלה לגלוש באינטרנט ונתקלה בצירוף המילים צעד ראשון.

לפתע הבינה מדוע זקוק התינוק לעיסוי. התפתחות תינוקות תקינה זקוקה לקרבתו של ההורה, יחס חברה חיובי, תנאי סביבה בסיסיים וגירויים סביבתיים. אלו ישפיעו על ההתפתחות הפיזיולוגית והנפשית של התינוק. כמו כן, היה כתוב באתר כי עיסוי התינוק יועיל להתפתחותו הפיזיולוגית, המנטלית והנפשית שכן דרך העיסוי יחוש התינוק את קרבתו של ההורה. העיסוי יקל על כאבי הבטן מכיוון שיעזור להפחתת הגזים. נוסף על כך דרך ביצוע העיסוי יכיר ההורה את גופו של התינוק ויקשר אליו יותר. מדובר  בתקשורת, בנתינה וקבלה. אורית החלה להתעניין בנושא ואף הלכה לסדנא אשר לימדה אותה כיצד לבצע עיסוי לתינוק.

במהלך הלימודים

בסדנא למדה אורית כי יש למצוא מקום נוח לעיסוי וממש להתנתק מהעולם באותו הזמן. היא למדה באילו חומרים ניתן להשתמש במהלך העיסוי והשתמשה בשמן צמחי, כמו כן למדה אורית להירגע לצורך נתינת העיסוי ולשאול את חן אם בכלל מתאים לה לקבל עיסוי. אורית עבדה לפי עקרונותיה של שיטת העיסוי השבדי, לכן משכה את התנועה מקצוות הגוף אל מרכזו, לכיוון הלב .כמו כן הקפידה למשוך את התנועה עד סופה, היא עיסתה את חן ברכות ובשתי ידיים. עיסוי תינוקות כך הבינה הינו כמו מתנה . לא רק היא נותנת היא גם מקבלת. חן שידרה לה באמצעות תנועות גופה כי היא מרוצה. בלילה ישנו שתיהן כמו תינוקות. חן לא בכתה ואורית הצליחה לחלום חלומות טובים.