הנצפים ביותר

טיפים לרכישה נכונה של מקדחה נטענת

מקדחות מחולקות לשני סוגים- מקדחה חשמלית (מקדחה עם חיבור ישיר לחשמל), ומקדחה נטענת. למקדחה חשמלית יש מגבלה- היא חייבת להיות קרובה לשקע חשמלי והיא מוגבלת באורך של הכבל אשר מחבר אותה לחשמל, ולכן רבים מעדיפים לרכוש מקדחה נטענת.

מהי מקדחה נטענת?

מקדחה נטענת היא מקדחה שניתן להשתמש בה בכל מקום כיוון שטעינתה מתבצעת לפני שמתחילים לעבוד, כך שהחשמל הנדרש לעבודה עמה מסופק על ידי הבטרייה שלה ואין צורך בחיבור לחשמל. חסרונה של המקדחה הנטענת הוא שהיא מוגבלת במשך הזמן שהבטרייה שלה מספקת, כך שיכול להיווצר מצב שבאמצע השימוש יהיה צורך לטעון את הבטרייה והעבודה תיעצר בינתיים.

מקדחה נטענת היא קלת משקל יחסית למקדחה החשמלית, היא מיוצרת בהספקים שונים והיא יכולה לבצע את רוב המשימות שמבצעת המקדחה החשמלית. בכל חנות כלי עבודה יש מקדחות נטענות והמותגים המובילים שלהן הם – בלאק אנד דאקר, מקיטה, דיוולט ועוד. בטרייה של מקדחה נטענת בעלת הספק 8 VOLT תספיק לביצוע רוב התיקונים הביתיים.

מחיריהן של המקדחות הנטענות הם 300 -500 ₪ עבור מקדחות פשוטות, ועד ל- 3000 ₪ עבור מקדחות אמינות ואיכותיות, אשר מאפשרות למשתמש בהם עבודה של שעות רבות ללא כל צורך בטעינה, וקידוח במצעים קשים.

טיפים לרכישה נכונה של מקדחה נטענת

  • מקדחה נטענת שיש בה פונקציה של מהירויות הניתנות לשינוי היא מקדחה יעילה יותר ממקדחה ללא הפונקציה זו. הסיבה לכך היא שבמקדחה עם שינוי מהירויות יש למשתמש את האפשרות להתמודד בהצלחה עם ברגים חלודים שיש צורך לקדוח בהם במהירות סיבוב איטית ולהפעיל הרבה כוח, או לחלופין לבצע קדיחות עמוקות בקיר אשר מחייבות סיבוב מהיר של המקדחה. בנוסף, במקדחה עם מהירויות משתנות ניתן להפעיל טכניקה מצוינת שמשפרת מאוד את איכות העבודה- קדיחה בקיר שמתחילה במהירות איטית כדי לא לגרום נזק לטיח ולצבע, וכאשר החור נהיה יציב מגבירים את המהירות.
  • כשבוחרים מקדחה נטענת כדאי גם שלמקדחה תהיה פונקציה של סיבוב הפוך. מדובר ביכולת של המקדחה להסתובב בכיוון הנגדי לכיוון הרגיל וזאת על מנת לשחרר דיבלים וברגים, ולשחרר את המקדח אם הוא נתקע בחור הקדיחה.
  • מאד חשוב לנסות את המקדחה בחנות לפני שרוכשים אותה על מנת לראות שהמשקל שלה ואחיזתה מתאימים לכם.
  • כדאי לבחור מקדחה נטענת שיש לה שתי בטריות (בטרייה אחת שמשתמשים בה ועוד אחת ספר), כדי להיות חסין ממצב שבו העבודה נעצרת בשל המתנה לטעינת הבטרייה.