הנצפים ביותר

טיפים לעיצוב גינות קטנות

אפשר לומר שגינה זעירה היא כמו מיקרו גינון. ובכל סביבת מיקרו כל אלמנט הוא קריטי. למען האמת, כל אלמנט בכל גן הוא קריטי אבל במידה והגינה קטנה קשה לנו להסוות ולכן אין מקום לטעויות, עם גינות גדולות יותר אתה יכול להסוות את הדברים המפריעים ולהוביל את העין של האורחים אל המקום שאתה רוצה.

פרמטרים לעיצוב – לעצב גינה קטנה זו משימה לא פשוטה בכלל ולכן יש לבצע תכנון מדויק, וניסיון בתחום תמיד עוזר. לפני שאנחנו הולכים לתכנן עיצוב של גינה זעירה, בואו נגדיר מזו גינה זעירה. גינה זעירה היא בדרך כלל כ-  30 מ”ר לכל היותר מה שמותיר לנו חלל קטן ביותר אותו צריכים לנצל כמו שצריך וליצור אשליה של גינה מרווחת וגדולה. דרך נוספת ליצור ייחודיות בגינה זעירה הוא שילוב אלמנטים של ריהוט גן או מוצרים נלווים לגינה כמו מזרקה קטנה או מפל הנשפך לבריכה, כל אלו יכולים ליצור אוירה של רוגע בגינה וכמובן מעניקים נינוחות ושלווה.

בעיצוב גינה קטנה יש לבחור היטב את החומרים מהם נעצב את הגינה שלנו, רצוי להשתמש בחצץ או חלוקי נחל, לא הייתי ממליץ במקרה כזה ללכת על טוף. כאשר בוחרים את החומרים לגינה הם יכולים להיות ניגוד לסביבה או להחמיא לה.  לכן יש צורך להתאים את הצבעים של החצץ/טוף/חלוקי הנחל או בכלל כל חומר לצבע הדלת הקדמית או לצבע הריצוף של מרפסת הבית. הדבר נכון גם לגבי הצמחים ששותלים שכן במידה ומדובר בצמחים מטפסים הם יכולים להעשיר את מראה הגינה ולשדרג א מראה הקיר. יש להיות זהיר בבחירת צבעים כהים בחללים קטנים, במיוחד אם זה מקום מוצלל ללא אור שמש, צבעים כהים גורמים לחלל להיראות קטן אך עמוק יותר. לכן גם בחירת השתילים והפרחים תהייה מכוונת לגבהים שונים, כך הבדלי הגובה יבואו לידי ביטוי בכמה מישורים. נהוג לשלב צמחים בהירים בחזית הגינה ומאחוריהם צמחים או עצים כהים יותר, מה שמגביר את תחושת העומק.

 בחירה נכונה של צמחים – שתילה בקבוצות של צמחים ולא בודדים. לא להגזים בכמות, לא להעמיס בצמחים. עצים גדולים רחבי צמרת אינם באים בחשבון מכיוון שהם ינצחו ישלטו באור ובשמש וידכאו את שאר צמחי הנוי בגינתכם, להעדיף צמחים שגובהם עד 5 מטר או שיחים גדולים מעוצבים על גזע.

בחירת פינת ישיבה מתאימה –  גם בגינה קטנה, אסור לוותר על פינת ישיבה לגינה יש לבחור את פינת הישיבה בהתאם לשטח שיש לכם בגינה. זו יכולה להיות פינת אירוח קטנה או שולחן וכמה כסאות שיתאימו לאירוח של עד 8 אנשים, למי שאין מקום להכניס פינת ישיבה גדולה יכול גם לשלב פינת זולה שהפכה מאוד פופולאית גם בגלל המחיר וגם בגלל השטח המועט שהיא תופסת, אפשר תמיד לשלב ערסלים תלויים ולתלות על פרגולות או רצועות בטון במרפסת.

לסיכום רצוי ואף מומלץ לתכנן את הגינה כך שתתאים את עצמה למבנה הבית ולא תחרוג מצבעים קיימים בצ קיצונית. כל שטח בחלל הקטן חשוב ועליו להיות מעוצב בקפידה, אך לא בצורה עמוסה. ריהוט גן הינו גורם מכריע בעיצוב הגינה ולכן יש לבחור בקפידה את ריהוט הגן והמוצרים הנלווים כך שיתאימו לגודל הגינה ולצבעיה.