הנצפים ביותר

טיפים לניצול חלל המדרגות בבית

מדרגות הם אלמנט קבוע ברוב בתי הקרקע וניצול נכון של החלל שמתחתיהן, היא שאיפה של כל מי שמחפש להשיג את השילוב בין העיצוב לפונקציונאליות. את האפשרויות של ניצול החלל הזה יקבע סוג המדרגות שבוחרים להתקין וסגנון העיצוב שלהן. בבתים בעלי עיצוב נקי עם מדרגות אלגנטיות בעלות מעקה זכוכית או מעקה פרזול, יהיה קשה להפוך את השטח שמתחתיהן לחלל פונקציונאלי. במקרים אחרים החלל הזה יכול להיות מושלם כמו לאחסון ספרים וכך גם לאחסון מעילים, תיקים ואופניים של הילדים. ניתן לאחסן בו גם תקליטים ישנים וגם מזכרות. אפשר להפוך את החלל הנ”ל גם לפינת עבודה או לפינת מחשב משפחתית, במידה ומדובר על מדרגות רחבות מספיק שמאפשרות להתקין תחתיהן שולחן מספיק גדול למחשב נייח או שולחן קטן יותר למחשב נייד.

להפוך את החלל הזה לפינת מחשב מעוצבת

בעת עיצוב החלל שמתחת למדרגות בצורת פינת מחשב, יש לבחון את נושא גובה הזווית של גרם המדרגות, על מנת להבטיח שבני המשפחה הגבוהים יותר לא יתקעו עם הראש במדרגה. לשם כך כדי להציב במקום הזה שולחן רחב שיבלוט טיפה החוצה על מנת להרחיק את מי שישב לידו מהפינה החדה של המדרגה. אפשר גם להציב במקום כזה ספריה עתיקה שניתן להחביא בתוכה את כל התכולה של פינת העובדה באמצעות דלתות שהופכות אותה לארון מגולף. אם מדובר על בית שמעוצב בקווים נקיים המאפיינים את סגנון ההיטק, כדאי להציב בפינה הזו שולחן צר עם מחשב נייד על מנת שהפינה לא תיצור מראה עמוס מדיי.

להפוך את הלל הזה לחלל אחסון מודולארי

חללי אחסון נוספים אף פעם לא מזיקים לבית ואם ניתן להוסיף עוד אחד, בטוח ימצאו אביזרים שאפשר לאחסן בו. במידה ומחליטים להפוך את החלל שמתחת למדרגות לחלל המיועד לאחסון, אפשר לעשות זאת באמצעות בניית ארון בעל דלתות הסוואה או על ידי בניית מדפים. במידה ובוחרים בארון, לבחירת סוג הדלת תהיה חשיבות רבה, מכיוון שדלת רגילה עם משקוף וצירים לא יכולה לבוא בחשבון. במקרה כזה כדאי לבחור בדלת בצורת גרמושקה אשר תיסגר בשיטת קיפול. מדפים הם הפתרון המושלם לחלל שמתחת למדרגות, מכיוון שהם מאפשרים חופש בחירה. ניתן גם להשתמש בגבס על מנת לבנות מדפים שיראו כחלק מהקיר ואפשר לתלות מדפים מותאמים לחלל המדובר. אפשרות נוספת היא לעצב מדפים המותאמים במיוחד לנישה שיצרו קו רציף למדרגות שמעליהם יאפשרו את הניצול האופטימאלי של המקום.