הנצפים ביותר

טיפים לבחירת בית השקעות/ יוטרייד בית השקעות

 

אחד הפחדים הגדולים ביותר לפני פניה לבתי השקעות הוא החשש, שהכסף יופסד בבורסה בשל רשלנות של בית ההשקעות. חשש נוסף הוא מפני גניבה של הכסף וחוסר אמינות באופן כללי. אבל במקרה הזה חשוב לדעת ששוק ההון בכלל הוא אחד מהתחומים המוגנים ביותר שקיימים בישראל. משרד האוצר הוא אחד הגופים שמפקחים בעשרים עיניים על בתי השקעות בישראל.

חששות אלו הם לגיטימיים בהחלט! לכן חשוב מאוד לבדוק את בתי ההשקעות לפני פתיחת תיק השקעות אצלן. לפניכם מספר טיפים לבחינת ובחירת בית השקעות.

  • גודל – אמנם הגודל לא קובע, אך בהחלט יש לו משמעות! הגודל יכול להיות יתרון והוא יכול גם כן להיות חיסרון. היתרון המשמעותי ביותר בבית השקעות גדול הוא האפשרות לבקש המלצות וגם ההנחה המושכלת, שמנהלי תיקי ההשקעות הם מהטובים והמנוסים ביותר בתחום. החיסרון העיקרי הוא היחס הפחות אישי לכל אחד מהמשקיעים דרך אותו בית השקעות גדול.
  • אפיקי מסחר – ישם מספר אפיקי מסחר כגון ארוך או קצר טווח, בארץ, בחוץ לארץ או משולב וכך הלאה.
  • מוניטין – בית השקעות, אשר משקיע רבות בשיווק עצמי, עלול להיראות כבזבזן או לחילופין – כאחד שיכולת להרשות לעצמו את עלויות הפרסום = רווחי. יחד עם זאת, המוניטין איננו מתבטא בכמות הפעמים שראיתם פרסומת בטלוויזיה, אלא בהמלצות או דיסהמלצות של לקוחות בעבר ובהווה וכמו כן, בפרסומים אובייקטיביים שפורסמו בתקשורת לגבי אותו בית ההשקעות. המוניטין נותן לנו אינדיקציה גם לגבי האמינות של בית ההשקעות המדובר.
  • ותק – בית השקעות ותיק הוא בית השקעות מנוסה והרי אין חכם כבעל נסיון!

לפני קבלת ההחלטה

לאחר שהחלטתם להשקיע דרך בית השקעות ולא באופן עצמאי או דרך חשבון השקעות בבנק, עליכם לקבל עוד מספר החלטות. ראשית, עליכם להחליט באילו אפיקים אתם מעוניינים להשקיע, איזה סכום ולכמה זמן. לאחר מכן, חשוב לערוך סקר שוק ובמהלכו לבחון את הטיפים שנכתבו לעיל בעיקר בין החברות הגדולות והותיקות.

ביוטרייד בית השקעות, ייעשו כל המאמצים להתאים לכם תיק השקעות שיתאים לכם תוך מתן יחס אישי ומקצועי. אמנם לעולם אין ערובה לרווחים, אך בבית השקעות יוטרייד, רווחי החברה הם על פי רווחי לקוחותיה והאינטרס המשותף הוא ברור: להשקיע נכון ככל האפשר וכך כל הצדדים יוצאים מרוצים!

יוטרייד בית השקעות- יוצא מגדר הרגיל

גם אם אכן מחפשים בית השקעות לפי הקריטריונים המצוינים למעלה, עדיין מבינים שכל בתי ההשקעות הם דומים מאוד. כמעט ולא ניתן להבדיל ביניהם חוץ מהשמות. אם תעיינו ברשימות התשואות היוצאות בכל שנה, תראו שכל בתי ההשקעות מניבים תשואות דומות מאוד.

אחד היתרונות הגדולים של יוטרייד כמו שמסביר אביב טלמור מנכ”ל יוטרייד– זה החשיבה בשביל הלקוח. הכוונה היא למדיניות וין וין, לפיה לקוחות שלא מרוויחים כסף- לא משלמים עמלות. הכוונה היא להראות ללקוחות שבית ההשקעות הוא באמת בשבילם, הוא עובד בשבילם, הרי מה יותר מרגיע מאשר הידיעה שאתה לא משלם כסף כאשר אתה מפסיד.