הנצפים ביותר

טיפים חשובים מטעם משרד האוצר לתכנון תקציב

משרד האוצר שם לו למטרה להקנות לאזרחי ישראל ולבעלי העסקים את היכולת הדרושה להתנהלות פיננסית נכונה. כל אדם צעיר מתבקש לתכנן נכונה את התקציב העומד לרשותו, מודעות היא הצעד הראשון לקראת התנהלות פיננסית בוגרת ואחראית, התנהלות פיננסית תואמת ליכולות הפיננסיות שלכם. משרד האוצר מבקש היום לתקן הרגלים לא נכונים המאפיינים ישראלים רבים החיים מהלוואה להלוואה.

 

חשיבות תכנון תקציב

 

ניהול נכון של התקציב מתחיל עם הגדרת התקציב העומד לרשותכם, כאשר אתם מתכננים נכונה את התקציב תגיעו במהרה למצב של תקציב מאוזן המאפשר שליטה בכספים, קבלת החלטות חכמות, צמצום תשלומים של ריביות על הלוואות או חריגות בחשבון והתאמה של אורח החיים ליכולת הפיננסית הנוכחית שלכם. בכל גיל ההמלצה היא חתירה להגדלת החסכונות תוך הגשמת חלומות ומימוש עצמי.

 

חשוב להבהיר כי תכנון תקציב אינו דורש אורח חיים קפדני ללא בילויים או בזבוזים, אנו ממליצים על איכות חיים התואמת את היכולות הפיננסיות שלכם. כך למשל, אם התקציב מאפשר לכם להוציא 500 שקלים על מסעדות בחודש יש לכם אפשרות לבחור מסעדה אחת בעלות של 500 שקלים, שתי מסעדות בעלות של 250 שקלים או לוותר על מסעדות בחודש זה לטובת שימוש אחר בתקציב. תכנון תקציב יכוון אתכם לעבר חשיבה נכונה וקבלת החלטות נבונות יותר.

 

איך מתכננים ומנהלים תקציב?

 

ההמלצה שלנו היא תכנון תקציב בעזרת כלים המאפשרים מעקב פשוט וסדיר אחר הכספים הנכנסים והיוצאים, בעזרת הכלים תוכלו לאזן בין הוצאות, הכנסות, הפקדות לחיסכון, הוצאות קבועות והוצאות חד פעמיות. כל אדם צעיר או מבוגר מתבקש לגלות אחריות ולשמור על תקציב מאוזן, משמעות הדבר היא תכנון תקציב נכון בו ההוצאות נמוכות מההכנסות. אם היום אתם מסיימים כל חודש עם חריגה ניהול תקציב יסייע לכם להימנע מכך.Â