הנצפים ביותר

טיפול בשפכים של עסקים – חובה על פי חוק

מפריד שומנים הוא מתקן טיפול בשפכים, שתפקידו הוא לנקז אליו את השומנים הנפלטים במהלך העבודה של עסקים כגון מסעדות, מוסכים ומפעלי תעשייה שונים. התקנת המתקן היא חשובה מאוד מכמה סיבות ובראשן, שמירה על בריאות הציבור.

מדוע חשוב להתקין מפריד שומנים?

התקנת מתקן טיפול בשפכים חשובה משום ששומנים שמגיעים לצנרת הביוב העירונית סותמים את הדפנות שלה, מה שגורם להצפות המביאות למטרד עבור תושבי הרשות המוניציפלית שבשטחה נמצא המתקן, וגורמות לה לבזבז כסף על תיקון הצנרת. התקנת מתקן טיפול בשפכים חשובה גם משום שמהשומנים שמועברים מהמתקן לאתר ההטמנה מיוצרים אחר כך דלקים ירוקים באמצעות תאגידי מחזור כגון אל”ה. הסיבה העיקרית והחשובה ביותר להתקנת מתקן טיפול בשפכים היא שללא התקנתו זורמים השומנים לבסוף למכוני טיהור השפכים, והיות ומתקני הטיהור לא מסוגלים לפרקם, מי הקולחין הנוצרים לאחר הטיהור ומיועדים להשקיית יבולים, מזדהמים, וכתוצאה מכך גם הפירות והירקות שהציבור אוכל.

מה דורש החוק לגבי מפריד השומנים?

החוק המחייב את התקנת מתקן טיפול בשפכים על ידי העסק דורש שהמתקנים יהיו מתאימים בסוגם ובגודלם לבית העסק שבו הם מותקנים. מפרידי השומנים מגיעים במספר גדלים וזאת בהתאם לרמת הספיקה של השומנים.

מה משפיע על גודלו של מפריד השומנים?

הגורמים שעל פיהם נקבע גודל המתקן הם – מיקומו, אחוז השומנים בתוך המים, המשקל הסגולי שלהם, מהירות זרימתם ואחוז המוצקים הגדולים בתוך השפכים שבהם נמצאים השומנים.

פינוי השומנים הנמצאים במתקן

כאשר המתקן מתמלא בשומנים, יש צורך לרוקן ממנו את השומנים ולפנותם. דבר זה נעשה על ידי ביובית שמגיעה לבית העסק, שואבת מן המתקן את השומנים שבתוכו, ומשם נוסעת לאתר הטמנת שומנים מיוחד, שם היא מרוקנת אותם.

התקנת מפריד שומנים

המתקין של החברה המשווקת את המתקן מגיע לבית העסק וקובע איזה מתקן מתאים לו על פי גודלו וסוגו, ולאחר מכן מתקין את המתקן. חשוב מאוד שהמתקין יהיה מנוסה בהתקנת המתקן, היות ובזמן ההתקנה העסק יהיה מושבת מעבודה. כמו כן המתקין צריך להיות בעל תעודת מתקין מוסמך מטעם היצרן, על מנת שתעודת האחריות על המתקן תהיה תקפה.

המאמר נכתב ביוזמת חברת Dreamview המציעה שירותים של בניית אתר מסחר אלקטרוני ו  בניית אתר תדמית