הנצפים ביותר

טיפול בשפכים של עסקים באמצעות מפריד שומנים

מפריד שומנים הוא מתקן טיפול בשפכים אשר מותקן בעסקים שונים על מנת למנוע זרימת שומנים למערכת הביוב העירונית. מפריד השומנים לוכד את השומנים בתוכו לפני שהם מגיעים למערכת הביוב העירונית ובכך מאפשר למים נקיים ללא שומנים לזרום לצנרת הביוב העירונית. מפריד השומנים מותקן בעסקים בהם מתבצעים בישולים כגון חברות קייטרינג, מסעדות ומלונות ובעסקים שבהם יש שימוש בשמנים תעשייתיים כגון מוסכים, ומפעלי תעשייה שונים.

מדוע כה חשוב להתקין מפריד שומנים?

יש מספר סיבות מדוע יש להתקין מתקן טיפול בשפכים ולא לאפשר לשומנים לזרום לצנרת הביוב העירונית. ראשית שומנים המגיעים אל מערכת הביוב העירונית סותמים אותה, ובכך גורמים להצפות ומטרדים סביבתיים. שנית, שומנים שנלכדים במפריד השומנים ניתן למחזר ולהפיק מהם דלקים ירוקים, על ידי תאגידי מחזור כגון אל”ה. שלישית, שומנים מזהמים את מי הקולחין (המים המיועדים להשקיית יבולים) משום שמכוני טיהור השפכים אינם מסוגלים לפרקם, וכך הפירות והירקות שאוכלים בני האדם הינם מזוהמים.

התקנת מפריד שומנים הינה חובה לפי חוק

ללא התקנת מתקן טיפול בשפכים, עסקים חדשים לא יוכלו לקבל רישיון הפעלה מהרשות המקומית, ועסקים חדשים ייסגרו עד להתקנתו, והיות וכל בעל עסק מעוניין להפעיל את העסק שלו, רצוי שירכוש מפריד שומנים שיותקן על ידי מתקין מוסמך של החברה המוכרת את המתקן.

תהליך ההתקנה של מפריד השומנים בבית העסק

לפני שרוכשים מתקן טיפול בשפכים יוצרים קשר עם חברה לטיפול בשפכים, על מנת שיגיע יועץ שפכים לבית העסק ויקבע איזה מתקן נחוץ לעסק זה, שהרי לפי החוק, מתקן טיפול בשפכים צריך להיות בהתאם לגודלו וסוגו של בית העסק. לאחר מכן המתקין מתקין את המתקן, ומתקין מקצועי יעשה זאת מהר, היות ובעת ההתקנה העסק מושבת מעבודה. כשבוחרים חברה להתקנת מפריד שומנים, יש לבקש לראות תעודות על כך שהחברה היא חברה מורשית מטעם הרשויות למכור ולהתקין מפרידי שומנים, ושהמתקינים שלה מחזיקים בתעודות מתקינים מורשים שעברו הסמכה מקיפה אצל היצרן שמייצר את מפריד השומנים, וזאת על מנת שהאחריות של היצרן תהיה תקפה. בסיום ההתקנה בעל העסק צריך לקבל מהמתקין תעודת אישור התקנה למפריד שומן.

 

 

המאמר נכתב ביוזמת חברת Dreamview המציעה שירותים של בניית אתר מסחר אלקטרוני ו  בניית אתר תדמית