הנצפים ביותר

טיפול אלטרנטיבי בבעיות רגשיות

“בעיות רגשיות” הוא מושג כללי המתאר מספר גדול של הפרעות בעלות מקור נפשי בדרגות חומרה שונות. אם תחשבו על כך לרגע קל, תיווכחו לגלות שגם אתם מכירים אדם הסובל בהווה או בעבר מבעיה שכזו, ואולי אפילו אתם בעצמכם. השם הכולל חובק מגוון רחב של תופעות, את חלקן ניתן לזהות כהפרעות פסיכולוגיות מובחנות כמו חרדה, דכאון או התנהגות כפייתית, אך חלקן האחר מאופיין כתסמינים שכיחים כגון הרטבה במיטה, ביטחון עצמי נמוך, ניתוק חברתי או גמגום. המקור לבעיות הרגשיות קשור תמיד לרגש, מכאן שמן, ובדרך כלל הוא מתקשר לחסימה פנימית בתוך תת המודע של הסובל מהן.

טיפול מסורתי

כיוון שהבעיות הרגשיות מהוות מגוון רחב של תופעות, שיטות הטיפול בהן רבות, אך לא תמיד יעילות. במקרים רבים הבעיה הנפשית מציגה את עצמה כתסמין נפוץ למדי, למשל ביטחון עצמי נמוך או הרטבה במיטה. במקרים אלה, בהם ההתנהגות לא נתפסת כחריגה בצורה יוצאת דופן, קיימת האפשרות להתעלם מן הבעיה. פתרון זה הוא מסוכן מאוד, שכן הסובל מהבעיה לומד לחיות עם התסמין, אך מקור הבעיה הרגשית נותר טבוע בנפשו, וממשיך להשפיע עליו לרעה. במקרים חריגים יותר, כמו דכאון או חרדה, נהוג לטפל בבעיה באמצעות תרופות פסיכיאטריות, המשככות את התסמינים בלבד, וגורמות לתופעות לוואי קשות. גם כאן, מקור הבעיה נותר בנפשו של הסובל.

הקול האנושי – חיבור אל הנפש

תרבויות עתיקות רבות, האמינו כי הקול האנושי מהווה את החיבור בין העולם הגשמי, הגופני, אל עולם הנפש, הרוחני. דוגמא יפה לחיבור זה שבין הנפש לקול ניתן לראות בתופעת הגמגום, הנגרם לרוב עקב מחסום נפשי. תרפיה בקול היא שיטת טיפול אלטרנטיבית, בה המטופל לומד להכיר את קולו, ולהפעיל אותו בצורות שונות. ההכרה של המטופל עם קולו האמיתי, המושתק לעיתים, גורמת לו להכרה עם נפשו ועם פנימיותו. המטפלים בתרפיית הקול מאמינים כי שחרור הקול הפנימי האמיתי עוזר לשחרר מחסומים נפשיים, וכי הם הגורמים לבעיות הנפשיות השונות, בין אם מדובר בטיפולים פשוטים, כמו העלאת הביטחון העצמי, או טיפולים מורכבים יותר, כמו טיפול בגמגום.

תרפיה בקול – פיתרון מצוין לבעיות גופניות רבות

תרפיה בקול היא טיפול גופני-נפשי המשלב תורות עתיקות, כמו החיבור בין הקול לנפש, לבין מדעים מודרניים, כמו תדרי קולות שונים והשפעתם על רקמות הגוף. שילוב הישן והחדש יוצר תורה אחידה אחת, המבוססת על חוכמת העמים האסיאתיים ומתאימה אותה לאמות המידה המחמירות של ימינו. השיטה משמשת לטיפול במגוון רחב של בעיות, גופניות כמו גם נפשיות, בין השאר טיפול בדיכאון, חיזוק המערכת החיסונית, העלאת הביטחון העצמי, שיפור הכריזמה, טיפול בגמגום והפסקתם של התקפי חרדה. השיטה, המבוססת בחלקה על תורות עתיקות, אינה פולשנית ואינה פוגעת בגוף. אין לטיפול תופעות לוואי לא רצויות והוא מומלץ לבני כל הגילאים.

מומלץ לכולם

תרפיה בקול היא פתרון יעיל למגוון גדול של הפרעות רגשיות. בין אם מדובר בדיכאון, חרדות, קשיים חברתיים, הפרעות כפייתיות, התקפי פאניקה, גמגום, התנהגות פרועה של ילד או הרטבה במיטה, תרפיה בקול עשויה להוות פתרון מושלם. למרות המגוון הגדול של בעיות רגשיות שהטיפול נועד להן, תרפיה בקול מסוגלת לשפר את רמת חייכם גם במידה ואינכם סובלים מבעיה רגשית. הטיפול הטבעי מיועד לבני כל הגילאים, והוא מסוגל לשפר קשרים בין אישיים, להעלות ביטחון עצמי, ליצור תקשורת טובה יותר בין בני הזוג, הורים וילדים או חברים, ותורם בכלל להבנה עמוקה יותר שלכם את גופכם, ומלמד שימוש נכון ובריא בקולכם. מומלץ לכולם!