הנצפים ביותר

טבעות נישואין – לא רק לסטרייטים

הכמיהה להיות נאהבים ולחיות חיים זוגיים אינה נחלתם הבלעדית של הטרוסקסואלים, ואינה שייכת למין צבע או דת. כך גם המנהגים והמסורות הנהוגות בחברה אינן אך ורק של סטרייטים הבאים בברית הנישואין ורוצים להצהיר על אהבתם ומיסוד זוגיותם.

בחלק ממדינות ארה”ב ובמדינות אחרות בעולם המכירות בנישואים חד מיניים נהוג להעניק טבעות נישואין אשר להן משמעות סמלית ממש כמו בטקס נישואין בין בני זוג סטרייטים. כמובן שזוג חד מיני אשר רוצה להינשא אינו יעבור דרך הרבנות הראשית מן הסתם. ישראל אינה מכירה בנישואים חד מיניים אך זוגות רבים הטרוסקסואלים והומוסקסואלים כאחד, עורכים את טקס נישואיהם\ן ללא קשר להלכה היהודית ועורכים טקס נישואים אלטרנטיבי ויוצקים לתוכו משמעות ותוכן לפי אמונתם אישיותם ותפיסת עולמם של בני הזוג.

אז מדוע בעצם לקיים טקס נישואים או הצעת נישואין ללא טבעות נישואין שיהוו הצהרה סמלית למיסוד הזוגיות של בני הזוג. טבעות אירוסין או טבעות נישואין להומואים ולסביות הן דבר נפוץ ומקובל כיום בעולם ואף בארץ תופס תאוצה ככל שמתרבות החתונות החד מיניות. ישנם בעולם משווקי טבעות ותכשיטנים אשר משווקים טבעות נישואין במיוחד לקהל ההומו לסבי. לטבעות נישואין אלו יש אופי מיוחד ושונה מבחינת עיצוב הטבעות, ולרוב הזוג “מייצר” לעצמו טבעות נישואין בהתאמה אישית על פי חזונם וטעמם של בני או בנות הזוג.

טבעות נישואין גאות (טבעות גאווה) הפכו בארה”ב כבר למושג מוכר וישנם עשרות אתרי אינטרנט ומעצבי טבעות אשר מספקים טבעות נישואין ואף טבעות אירוסין לקהילה הגאה. מפני שטקסי נישואין אלו אינם נערכים ע”י רב ואין דרישות הלכתיות לטבעת נישואין כשרה, ניתן ללכת על קו עיצובי מעניין יותר הכולל אבני חן צבעוניות, או שיבוצים של יהלומים שחורים המתאימים לטבעות גברים.