הנצפים ביותר

חקירות ילדים– כדי שהטראומה לא תחמיר אם לא נטפל

ילדים הם הנפש הרכה של כולנו וכאשר קורה להם משהו הלב נשבר. אך מכיוון שפעמים רבות ילדים שחווים טראומה לא מסוגלים לבטא אותה בצורה ברורה וחד משמעית או מכיוון שהם צעירים מאוד או מכיוון שהם בהלם ולכן האירוע נמחק מזיכרונם או שתגובתם הרגשית לא משקפת את מה שחוו, יש צורך בחוקר מתחום חקירות ילדים שיעזור לנו להגיע לשורש הבעיה ובכך לטפל בנפשו של הילד כמה שיותר מהר.

חקירות ילדיםהם תחום סבוך, לא כל חוקר יכול לעבוד בתחום הזה. מלבד היכולת להסתדר עם ילדים ולהבין את אשר עובר על ליבם ונפשם, חוקר חקירות ילדים חייב להיות סובלני, בעל נסיון בתחום ולהבין את הפסיכולוגיה של הילד.

אם חס וחלילה הילד חווה טראומה, אם פגעו בילד, אם לא עלינו הילד הוא עד לאירוע פשע, עד לפיגוע, לפעילות חבלנית כלשהיא, לאירוע רצח, גניבה, לפגיעה מינית, או לכל אירוע נפשע ונבזי אחר, בנוסף לטיפול הפסיכולוגי והרפואי שחייבים להתבצע כמה שיותר מהר אם לא מיד, יש צורך שחוקר חקירות ילדים יחקור את הילד כדי להבין מה בדיוק קרה בזירת הפשע.

עד לפני כמה שנים, תחום חקירות ילדים היה מופקד בידי משטרת ישראל. בעקבות חקיקה בכנסת ישראל, הועבר תחום חקירות ילדים מידיהם של משטרת ישראל ומומחים לכך מטעמה לידיהם של עובדים סוציאלים העובדים עם משרד הרווחה והשירותים החברתיים בישראל. מעבר סמכויות זה הגביר את העומס הלא-אנושי שגם ככה מוטל על כתפיהם של העובדים הסוציאלים ולכן כעת ישנו קושי לתת לילד את השירותים הדרושים לו, ביניהם טיפולים רפואיים, טיפולים פסיכולוגיים ומומחה בתחום חקירות ילדים שיחקור את הילד לגבי מה שראה ומה שחווה באירוע הנחקר. זה מצב מסוכן משום שהטראומה נגררת וישנה פגיעה בלתי הפיכה בשלומו וברווחתו של הילד, זאת בנוסף לעיכוב בחקירת האירוע ובמיצוי הדין עם הנאשמים.

חוקר ילדים מוסמך הוא אדם אשר יש לו רישיון לעסוק כעובד סוציאלי והוא מונה לתפקידו על ידי שר המשפטים לאחר שעבר הסמכה מיוחדת לתפקידו כחוקר ילדים.

חברת פריד חקירות שירותי חוקרים פרטיים מציעה מגוון רחב של שירותי חקירה: חקירות ביטוח, חקירות כלכליות, ועוד.