הנצפים ביותר

חיפוי קירות חוץ

ברגע שהחלונות נקבעו במקומם, מתחיל להתבצע במהירות האפשרית הגימור של הקירות החיצוניים. זאת, על מנת להפוך את הבית לעמיד ולבטוח בפני פגעי מזג האוויר.

סוג חיפוי קירות החוץ שבו תבחרו ישפיע מאד על סוג המסגרות של החלונות שבו תבחרו (בדרך כלל בחירה זו נעשית מוקדם יותר עוד בשלב תהליך העיצוב ונכלל במסמך המפרט של הבית).

העיצוב האופטימאלי לבית שיכול ליצור לכם אנרגיה פאסיבית, אמור לשלב בין השטח הפנימי של פני הקיר שעשוי מבריקים, לבין השטח החיצוני של פני הקיר שעשוי מחיפוי מבודד. אך למרבה הצער, רק לעיתים נדירות כך אמנם הם פני הדברים.

בעבר, קיר בנוי מבריקים כפולים (בצדק או שלא בצדק), נחשב לבחירה הטובה ביותר בתחום הבנייה והגימור של הקירות. אם אינכם יכולים להרשות לעצמכם בריקים כפולים, תוכלו לבחור בבריק וניר (brick veneer) שנחשב לבחירה השנייה הטובה ביותר, כי חומר זה נראה ממש כמו בריק כפול. אבל ברוב המקרים זה לא כך, בעיקר בגלל ששאר הבית נבנה לעיתים קרובות באופן זול או בלי מספיק מחשבה על מספר הבריקים הנדרש.

הבחירה הטובה ביותר לציפוי קירות חוץ של בתים עירוניים תלוי לעיתים קרובות בנוף הרחוב שבו נמצא הבית. גימור בצבע מסוים יכול להתאים היטב לרחוב שבו יש בתים רבים דומים. לעומת זאת, חיפוי הקירות החיצוניים בבתים שנמצאים בתוך שטח ירוק או על חוף הים צריך לקחת בחשבון שבאזורים אלה הבית חייב לשבת בקלילות על גבי הקרקע. יש מגוון של חומרים מעניינים וקלי משקל שיכולים להתאים לחיפוי הקירות החיצוניים של בתים אלה. הבחירה נובעת במידה רבה מהחיפוי המתאים ביותר למיקום שבו נמצא הבית.

חיפוי בסיבי צמנט נפוץ יותר באזורים שמאופיינים בבתים נמוכים, זאת בגלל משקלו. חומר זה זמין בעוביים שונים. חיפוי ביריעות סיבי צמנט אמור להיות עמיד בפני מים, עם רצועות של PVC, קורות עץ ורצועת איטום מלמטה.

יש גם מבחר של לוחות סיבי צמנט שמיוצרים בדחיסות גבוהה. לוחות אלה מתאימים להתקנה אנכית ואופקית כאחת. הלוחות האופקיים של לוחות סיבי הצמנט הם רחבים ועבים יותר מאשר החיפוי בלוחות של סיבי צמנט רגיל ואופקי. כאשר חומרים אלה נחתכים יש להם קצוות חלקים ונקיים בגלל הדחיסות הגבוהה שמאפיינת מוצרים אלה.

לקריאת מאמר נוסף בנושא לחץ כאן