הנצפים ביותר

חומצה היאלרונית וטיפולי מזוטרפיה

לפני שנוכל להבין את תפקידה של החומצה ההיאלרונית במהלך טיפולי מזוטרפיה, עלינו להבין מהם טיפולי מזוטרפיה. טיפולי מזוטרפיה הם טיפולים בהם מוזרקות כמויות קטנות במיוחד של חומרים טיפוליים שונים אל מתחת לעורם של המטופלים. השיטה, שפותחה בשנות החמישים של המאה העשרים על ידי רופא צרפתי, שימשה בתחילת הדרך לטיפול בפציעות ספורט ומצבים ריאומטיים שונים. השפעת הטיפולים גם על מראה העור של המטופלים גרם לכך שטיפולי מזוטרפיה הפכו לשיטה יעילה ומקובלת להצערת מראה העור.

 

טיפולי מזוטרפיה להצערת מראה העור

מזג האוויר הים תיכוני נחשב לנעים ונוח רוב ימות השנה, אולם כידוע, השמש אינה מיטיבה עם העור שלנו, במיוחד באזורים הנחשפים אליה רוב הזמן. טיפולי מזוטרפיה, הפכו בשנים האחרונות לאחת הדרכים המבוקשות ביותר על ידי נשים בעולם ובישראל, להצערת מראה העור. המחטים הדקיקות המשמשות לצורך טיפולי מזוטרפיה, מחדירות אל העור חומרים מזינים שונים המסוגלים לטפל במגוון בעיות ביניהן: צלקות, סימני מתיחה, עור נפול, ועוד. טיפולי מזוטרפיה ניתן לבצע בכל הגילאים במהלך כל השנה והם מתאימים לא רק לנשים אלא גם לגברים המעוניינים במראה עור צעיר יותר ובריא יותר.

 

כיצד בוחרים בטיפולי מזוטרפיה

הרשת והמגזינים השונים עמוסים בשפע של מודעות המציעות טיפולי מזוטרפיה במגוון מכונים ברחבי הארץ. לפני שבוחרים במומחה לטיפולי מזוטרפיה, אסור לשכוח כי מדובר בהליך שבו מוחדרים חומרים טיפוליים, באמצעות מחטים אל מתחת לעור. טיפול כזה צריך להתבצע בסביבה סטרילית ובידיים מנוסות.תהליך הבחירה במומחה לטיפולי מזוטרפיה, חייב לכלול שיחה אישית עם המטפל וקבלת המלצות ממטופלים. רק כך ניתן להבטיח כי טיפולי המזוטרפיה אותם אתם מתכוננים לעבור יהיו לא רק יעילים מבחינת מראה העור, אלא גם בטיחותיים מבחינה רפואית.

 

מהי חומצה היאלרונית

חומצה היאלרונית, הוא חומר המצוי בשפע ברקמות החיבור, רקמות האפיתל והרקמות העצביות בגוף האדם. גופו של אדם בריא שמשקלו כשבעים קילוגרם מכיל כחמישה עשר גרם של חומצה היאלרונית. שליש מהכמות הזו, כחמישה גרם, נמצא במצב של פירוק ויצירה מחדש בכל רגע נתון. בשנת 1943 מצא זוג חוקרים מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק כי התפקיד העיקרי של החומצה הוא שמירה על נפח העור ועל הלחות שלו. בשנות התשעים של המאה העשרים תפסה החומצה את מקומה גם במגזר הרפואי ושימשה לטיפול בבעיות מפרקים, ניתוחי עיניים וטיפול בפצעים. בשנת 1996 היא נכנסה לשימוש גם לצורך טיפולים קוסמטיים, ביניהם טיפולי מזוטרפיה, הנחשבים לאחת הדרכים הנפוצות ביותר להשגת מראה עור צעיר ובריא יותר.