הנצפים ביותר

חדרי ילדים ונוער

חדרי ילדים ונוער נועדו לשהייה ארוכה, גם ביום וגם בלילה ולכן מאובזרים בפריטים רבים. רצוי להתחיל את תכנון החדר מהפריטים העיקריים בלבד על מנת לא ליצור עומס מיותר ולשלב פריטים נוספים במידת האפשר.

בחירת רהיטים לחדרי ילדים ונוער: להתחיל מהעיקר

עיצוב מושך ונעים של חדרי ילדים ונוער נשען במידה רבה על בחירת רהיטים מתאימים. השוק כיום עמוס בחנויות, יבואנים ויצרנים של רהיטי ילדים מכל הסוגים ובשלל של גוונים, דגמים וחומרי ייצור. מטרתם של ההורים היא למצוא את נקודת האיזון בין האיכות למחיר. לכן חשוב לדעת להתמקד על הדברים החשובים באמת בבחירת הריהוט.

מרביתם של חדרי ילדים ונוער כוללים את הפריטים הבאים: מיטה או מיטות, ארון גדול לאחסון בגדים ועמדת עבודה הכוללת שולחן מחשב וספריה. לעתים ניתן לראות בחדרי ילדים ונוער גם ארונות כוורת לצעצועים, מדפים בודדים לאחסון גביעים או מזכרות, טלוויזיות תלויות ואף מתקני ספורט למיניהם. הרצון לתת לילדים את כל הדברים שלהם הם עשויים להזדקק מתנגש לעתים עם שטחם הקטן של החדרים.  לכן יש להתחיל את תכנון החדר ממניית הפריטים ההכרחיים ביותר.

מיטה היא פריט הכרחי בחדרי ילדים ונוער. דווקא כאן ניתן לנסות ולהגיע לחסכון בשטח. מיטות נשלפות, מיטות מתקפלות מיטות קומותיים, מיטות עם מגירות אחסון – כל הפתרונות האלה מאפשרים לנצל את החלל שמתחת למיטה או מעליה ולחסוך בשטח רצפה יקר. יש לוודא שגודלה של המיטה ואבזורה תואם את גיל הילדים.

לצורך ארגון עמדת עבודה טובה מספיק לספק לילדים שולחן מרווח, עליו ניתן למקם את מסך המחשב ומעליו לספק לילדים מדפים או ספריה לאחסון ספרי לימוד ואביזרים אחרים הנחוצים לבית הספר.

ארון בגדים גדול יכול לשמש גם לאחסון של מצעים, צעצועים וחפצים אחרים. רצוי לבחור בארון סגור עם דלתות, על מנת לצור מראה אסתטי יותר לחדר.

לסיכום, בעת בחירת ריהוט לחדרי ילדים ונוער מומלץ להתחיל מהפריטים ההכרחיים: מיטה, עמדת עבודה וארון בגדים. לאחר שהחדר מאובזר בפריטים אלה ניתן לחשוב גם על שילוב פריטים נוספים, בהתאם לצורך ולאפשרויות.