הנצפים ביותר

זכירת חלומות – איך לזכור את החלומות שלך

ללמוד לזכור את החלומות שלך היא מיומנות נרכשת, שכל אחד יכול ללמוד. אתה עשוי לחשוב שאין לך חלומות, או שאתה חולם מעט מאוד, אבל האמת היא שכל אדם חולם בממוצע לפחות ארבע חלומות בכל לילה. עם מספיק אימון וסבלנות, אתה יכול לזכור כל חלום שהיה לך בלילה שלפני. אם אתה רוצה לרכוש את המיומנות של חלימה מודעת ולחוות חלום צלול זה הדבר החשוב ביותר שעליך לעשות.

כתוב יומן חלומות

הצעד הראשון לזכור את החלומות שלך הוא להתחיל לכתוב יומן חלומות. זה אולי נראה מטופש או לא מעשי, ואולי אתה אפילו חושב שזה לא חשוב במיוחד, אבל אם אתה רציני לגבי זכירת החלומות שלך זהו צעד חובה. כאשר אתה מתחיל לכתוב את החלומות שלך, אתה בעצם אומר לתת מודע שלך שהחלומות חשובים ואתה רוצה לזכור אותם.

חשוב לכתוב ביומן החלומות מיד אחרי שאתה מתעורר. אם תחכה יותר מדי זמן אתה עשוי לשכוח את רוב החלומות ואולי אף לשכוח מכל העניין לחלוטין. המפתח הוא לרשום כמה שיותר פרטים על החלום. תאר את הנוף, האנשים, החפצים שאתה נתקל בהם, סמלים וסימנים, רגשות שאתה מרגיש וכל דבר שחוויתה.

על מנת שתוכל לכתוב משהו ביומן החלומות שלך עליך להיות מסוגל לזכור את החלום הראשון שלך. הזיכרון של החלומות שלנו אינו מאוחסן באותו המקום בו נמצאים חוויות הערות שלנו, ועל מנת שתוכל לזכור את החלומות עליך לעשות מספר צעדים מקדימים.

הצהר על כוונותיך בלילה שלפני

הכוונה לזכור את החלומות שלך היא חזקה מאוד. כאשר אתה רוצה להתחיל לזכור את החלומות שלך, עליך לזכור להצהיר על כוונתך בכל לילה. כשאתה שוכב במיטה ומוכן ללכת לישון, אמור לעצמך, “אני אזכור את החלומות שלי כשאתעורר” שוב ושוב והאמן במה שאתה אומר בכל ליבך. ברגע שהמוח שלך יבין עד כמה חשוב לך לזכור אותם, צעד זה כבר לא יהיה נחוץ שכן אימנת את דעתך לעשות זאת.

כשאתה מתעורר בבוקר יש לך כמות מעטה מאוד של זמן לרשום את החלומות שלך לפני שהם ישכחו. אם אתה ער במשך 5 דקות לפני שאתה רושם אותם, כ50% מהם יישכחו. אם אתה ער במשך 10 דקות לפני שאתה רושם אותם כ80 עד 90 אחוזים יישכחו. זו הסיבה שזה כל כך חשוב לכתוב ביומן החלומות שלך ברגע שאתה מתעורר. זה יאפשר לך לזכור הרבה פרטים נוספים ולהפוך את החלום להרבה יותר אמיתי ומוחשי.

שמור על פנקס ועט קרוב למיטה

אל תתבלבל עם יומן החלומות, פיסת הנייר נועדה כדי לכתוב את החלקים החשובים ביותר של החלומות שלך. אם אתה מתעורר באמצע הלילה או בבוקר וזוכר את החלום וודא שאתה כותב הערות כלליות שיעזרו לך להיזכר בו מאוחר יותר. לא משנה עד כמה חיי ואמיתי החלום היה עדיין תוכל לשכוח אותו בקלות, ולכן יש להניח שאתה הולך לשכו אותו לאחר 10 הדקות הראשונות. פשוט כתוב מספר נקודות מפתח כך שלא תשכח, ולאחר מכן תרגם את הערות הללו אל תוך יומן החלומות שלך.

הישאר ממוקד כשאתה מתעורר

כשאתה מתעורר נסה לא לחשוב על דבר. אל תעשה תנועות מרובות ופשוט שכב בשקט ותחשוב. נסה להיזכר במה שחוויתה בחלומות שלך. בזמן שאתה שוכב וחיי את המחשבות שלך, יבואו אליך הבזקי זיכרון שיהבהבו בראשך. ברגע שתקבל את התמונות הללו, תיזכר בחלקים מהחלום. קח את הפנקס שלך וכתוב כל מה שאתה יכול לזכור. ברגע שאתה ממשיך להתמקד בזה ואתה חושב שיש לך פרטים נוספים, כתוב זאת ביומן החלומות שלך.

המשך להתאמן

בעת הניסיון הראשון תמצא זאת קשה יותר להשגה, אבל אחרי מספר שבועות של אימונים יהיה לך הרבה יותר קל לזכור את החלומות שלך. בעזרת מספיק תרגול לא תצטרך שום מאמץ כדי לזכור את החלומות שלך, אתה פשוט תתעורר ותזכור אותם בשלמותם.