הנצפים ביותר

וילונות גלילה – עיצוב קסום

וילון גלילה הוא פיתרון נפלא הן עיצובית חדשנית והן להצללה אפקטיבית של אור השמש. הייחודי שבהם הוא אופן הסטתם שהוא גלגול למעלה אם באמצעות ידנית, חוט או מוט ואם באמצעות שלט או מתג חשמלי. וילונות גלילה הם קודם כל פונקנציונליים למטרת ויסות האור אך אין להוריד ממשקלו של העיצוב בהם, מכוון שקיימות אפשרויות משחק עצומות בעיצווב ובדגמים של וילונות גלילה רבים. בין אם לסלון ובין אם לחדרים, וילונות גלילה הם מוצר פרקטי, מודרני, יפה ונותן עוד נופך עיצובי לבית, מה גם שכיום רבים הבתים החדשים המכניסים וילונות גלילה לעיצוב הכללי.

יתרונות וילון גלילה

כמו כל רכב קבוצה 2, וילון הגלילה הוא קודם כל מעשי ומתאים לצרכי המשתמש בו, כלומר, נותן אפשרויות הצללה רבות, כמו גם ויסות חלקי של האור מבחוץ בכל שעות היום, כמו כן, וילון הגלילה מגיע בבדים שונים, קלים לניקוי ועמידים מפני קרני השמש והרטיבות לאורך שנים רבות, בנוסף יש אפשרויות עיצוב רבות ומגוונות, וכן וילון גלילה הוא פתרון מושלם כאשר לא קיימים תריסים ויש רק חלון, ומסייעים מאוד במידה ומרכיבים אותם בחדרי הקרנה או בסלון לצורך האפלה מוחלטת במידה ורוצים לראות טלויזיה, או מצגת.

סוגי בדים של וילון גלילה

וילון גלילה מגיען במגוון בדים אשר עוברים הליך מסויים הגורם להם להקשיח ולהיות עמידים בפני הגלילה והמתיחה. סוגי הבדים יכולים להיות החל מבדי פוליאסטר שעובדו למראה ג’קארד, בדים שקופים, ארוגים, ואפילו פי וי סי וויניל שאולי לא מתיישבים עם הדעת לגבי וילון, אך בעיצובים מסויימים נראים נפלא. חומר נוסף ממנו ניתן לעשות וילון גלילה הוא רשת צרפתית, אשר נותן אפשרות להביט החוצה לכיוון השמש ללא סינוור, כלומר, חוסם את כניסת השמש פנימה. תחזוקת הוילון נעשית באמצעות שואב אבק או באמצעות מטלית לחה, אך לעולם לא בהורדה וכיבוס בפועל.

מנגנוני הפעלה והתקנה

כאשר מתקינים וילון גלילה, לרוב משתמשים בשני מוטות אשר מרכיבים את המסילה על פינותיו העליונות של החלון, ההתקנה מחייבת איש מקצוע והיא קצרה יחסית. הוילון עצמו מגולגל לתוך צינור עבה אשר מאפסן אותו בתוכו כאשר הווא פתוח לגמרי. את וילונות הגלילה ניתן להפעיל בשני אופנים, האחד באמצעות חוט או מוט ידני, המשחררים קפיץ שמגלגל את הוילון למעלה, מנגנון כזה קיים בוילונות מקרן לדוגמא והוא פחות מומלץ לשימוש בשל השחיקה המהירה שלו וכן מנגנון שני, חשמלי המפעיל באמצעות מתג או שלט או הוילון.