הנצפים ביותר

וְהָגִיתָ בּוֹ יוֹמָם וָלַיְלָה

איזה סוג של ספרייה יש לכם בבית? האם יש לכם רק ספרי שירה או רק ספרי מתח ואימה? האם יש לכם ספרים ששייכים לספרות מקצועית בתחום אהוב או שאתם מקפידים לשמור על ארון הספרים שלכם שיהיה עם ספרי קודש שכל מטרתם הוא למידה והעצמת הידע בכל הנוגע לדת היהודית?

יהודים מן המגזר הדתי והחרדי מרבים לנצל את הזמן הפנוי לשם למידה של תורה ולהגות בה יום וליל כפי שנכתב בספר יהושע:” לֹא-יָמוּשׁ סֵפֶר הַתּוֹרָה הַזֶּה מִפִּיךָ, וְהָגִיתָ בּוֹ יוֹמָם וָלַיְלָה, לְמַעַן תִּשְׁמֹר לַעֲשׂוֹת, כְּכָל-הַכָּתוּב בּוֹ: כִּי-אָז תַּצְלִיחַ אֶת-דְּרָכֶךָ, וְאָז תַּשְׂכִּיל”.

הרבה משתמשים במשפט זה על מנת להמחיש את הציווי ללמוד תורה בכל רגע נתון מכיוון שמדובר במצווה, אולם ניתן לראות כי ראשית ההפניה היא ליהושע ולא עבור כל עם ישראל, ושנית הדברים כתובים בספר יהושע ולא בתורה ולכן אין זה חלק מתרי”ג מצוות.

 

אולם, מלומדים גדולי תורה ייחסו את הגדלת ספרי לימוד וספרי קודש בבית כל משפחה יהודית לכך שתורה סובבת אותם ובכך קדושה מכילה וממלאה את הבית כולו.

ישנם אינספור של ספרי יהדות מרתקים שבעבר היו עולים כסף רב ולא כל אדם יכול היה לרכוש ספרים אלה ולהרבות בקריאת דברי משניות ותלמוד, לכן כיום מדובר בזכות גדולה לבצע רכישה של ספרים אלה שמאירים את הבית בתורה ובלמידה של דברי תורה.

 

חנויות לספרי קודש מחזיקות מבחר רחב של ספרים שחלקם מגיעים עם כריכה מהודרת, וניתן להעניק אותם בתור מתנה נהדרת לחתן בר מצווה או לזוג שהתחתן ובכך לחזק את אמונתם ואת הקשר ההדוק לדת עוד יותר.

למעשה, רכישה של ספרים מין אלה, הינה אחת המתנות הפופולאריות בקרב משפחות מהפלח הדתי לאומי והחרדי.