הנצפים ביותר

התקנת קודן לדלת או שער – מה צריך לדעת?

מה זה קודן לדלת.

זוהי יחידה אלקטרונית המאפשרת לנו ניטור ובקרת כניסה למקום ללא צורך בחלוקת מפתחות או בהמצאות פיזית שלנו ליד הדלת. באמצעות הקשה על קוד או שימוש בכרטיס קירבה (בקודן אשר מערכת RFID מובנת בתוכו), יוכל כל אדם אשר ניתנה לו הרשאה להיכנס למקום.הקודן למעשה שולט על פעולת המנעול החשמלי או האלקטרומגנטי. 

בהקשת הקוד הנכון, מפעיל או מכבה הקודן את המנעול ומאפשר לדלת להיפתח. לאחר מספר שניות מסיים הקודן את פעולתו והמנעול חוזר לפעולת הנעילה שלו. קודן מיועד למקומות בהם יש לנו צורך לאפשר כניסה עצמאית למקום, בצורה קלה וללא צורך במפתח.

להיכן מתאים הקודן?

שער כניסה לבית – כמה מפתחות כבר נוכל לסחוב עימנו? התקנת קודן בשער כניסה לבית, אשר ממילא ברב המקרים אינו ננעל עם מפתח, הוא פתרון מצויין.
כניסה לבניין – דלת הכניסה לשטח הבניין, בו עוברים עשרות עד אלפי אנשים ביום, היא מקום אופטימלי להתקנת קודן. הרי לא נסחוב מפתח לכל דלת כניסה לבניין שלנו, בעיקר בבניינים בהם יותר מדלת כניסה אחת.
כניסה למשרד – העובד שממילא רשאי להיכנס למשרד, יוכל להיכנס בהקשה על קוד, אך מי שאינו מורשה להיכנס, יישאר בחוץ עד שהמלווה שלו יבוא לקחתו.
כניסה למקומות בהם מורשים להיכנס מנויים או מורשים בלבד – כגון, מועדון ספורט, חדרים מוגנים, מקומות ממודרים ועוד.

התקנת קודן משולב במערכות אחרות

כיום, ישנה אפשרות לרכוש קודנים המשולבים במערכות בקרת כניסה, כגון:
– אינטרקום משולב קודן
– אינטרקום משולב קודן ומצלמה
– קודן המחובר למערכת בקרת כניסה המזהה את כניסתך ויציאתך מהמקום ואף מתפקדת כשעון נוכחות. 

בחירת הקודן המתאים לדרישותינו וצרכינו

ישנם סוגים רבים של קודנים בשוק היום. עלינו ועל איש המקצוע לדאוג כי הקודן יתאים לנתוני המיקום הפיזי ותכיפות השימוש בו. לרשותך מפורטות הנקודות החשובות בבחירת הקודן

 מיקום התקנת הקודן – מיקום חיצוני, חשוף לפגעי מזג האויר, או פנימי. ישנם קודנים העמידים בפני מזג האויר וכאלה המותאמים לחללים פנימיים בלבד. זהו הפרט החשוב ביותר בבחירת קודן.
 האם ברצוננו שהקודן יהיה שקוע בטיח או מותקן על גבי הקיר- שימ/י לב כי קודן שקוע בטיח לרב מותקן בעת הבנייה או השיפוץ. אז מכינים מראש מקום לקודן. לאחר מכן, התקנת קודן שקוע בטיח תהיה יקרה הרבה יותר.
 כפתורי קודן מוארים- ישנם קודנים אשר המקשים שלהם מוארים. פתרון מצויין למקומות בהם אין תאורה בלילה. לא נעים לחפש את המספרים או להתחיל להאיר עם הסלולארי שלנו על הקודן.
 האם ברצוננו לאפשר כניסת אנשים באמצעות תגי קירבה או הקשת קוד- כיום ישנם קודנים המאפשרים את הכניסה ללא לחיצה על קוד, אלא ע”י צ’יפ קטן הנראה בתמונה משמאל. ברגע שנעביר את הצ’יפ ליד הקודן, תפתח הדלת. במערכות אלו ניתן להיכנס גם ע”י הקשת קוד!!!