הנצפים ביותר

התקנת מזוזה צעד אחר צעד

 

התקנה של מזוזה נעשית על ידי רוב היהודים החילונים והדתיים גם יחד, כאשר קבוצה קטנה מאוד אינה פועלת לפי מצווה חשובה זו. איך יודעים לבצע התקנה נכונה של מזוזה? איפה חייבים להתקין והיכן אסור? איזו מזוזה נחשבת לכשרה? מענה לכל השאלות החשובות הללו תמצאו במאמר הבא.

 

מה צריך על מנת לקבוע מזוזה?

  • מספר קלפי מזוזה כשרים כמספר החדרים בבית המחייבים קביעה של מזוזה.
  • בית מזוזה שמתאים לגודל הקלף ולסגנון של המשקוף.
  • אמצעי לקיבוע המזוזה לקיר. אפשר להשתמש בקיבוע בעזרת פטיש ומסמר או להדביק בעזרת דבק דו צדדי, רק לוודא שהוא חזק דיו על מנת להחזיק את בית המזוזה במקומה.
  • יש להכין מראש את הברכה עבור הקיבוע של המזוזה.

 

היכן צריך לקבוע מזוזה?

לפני שממהרים לרכוש קלפי מזוזות ובתי מזוזה יש לוודא עבור אלו חדרים יש לרכוש את כל אלה כדי שלא תגיעו הביתה ותגלו כי חסרות לכם מזוזות לאחד מן החדרים בבית שלא ידעתם כי צריך עבורו מזוזה.

בכל חדר שהינו בגודל 2*2 מינימום חייבים לקבע מזוזה. גם פתחים ללא דלת אשר מובילים אל חדר חייבים להיות עם מזוזה במשקוף שלהם.

אין צורך להתקין מזוזה בחדרי שירותים וחדרים ארעיים. ספרו בצורה זו את מספר הפתחים במצריכים מזוזה, ולפי מספר זה עשו רכישה של קלפים ובתי מזוזה.

 

איך יודעים שהמזוזה שקונים כשרים

אומנם רק מומחה לענייני כשרות של מזוזות יכול להחליט האם מדובר במזוזה כשרה או לא, אך ישנם כמה כללים מדויקים שחייבים להתקיים בכל קלף מזוזה על מנת שזו תיחשב כשרה.

מזוזה חייבת להיות כתובה על ידי סופר סת”ם אשר הוסמך לכך. הוא כותב את המזוזה על גבי קלף מיוחד לכתיבה של מזוזה בעזרת דיו וקולמוס אשר מיוצרים לשם כתיבת תשמישי קדושה. גוללים את הקלף משמאל לימין ומכניסים את הקלף אל בית המזוזה כאשר האות ‘ש’ כלפי מעלה.