הנצפים ביותר

השתלת שיניים לנשים בהריון – האם כדאי?

יש הטוענים כי כלל טיפולי השיניים אסורים במהלך הריון, אך ישנם מקרים בהן אין מנוס מביקורים אצל רופא השיניים. דווקא בתקופת ההיריון בה רוב הנשים מרשות לעצמן ליהנות מעט יותר מהמתוקים כדאי להגיע לבדיקה וטיפולים שוטפים אצל רופא השיניים. טיפולי השתלת שיניים הם טיפולים משקמים אותם לרוב אפשר יהיה לדחות עד לאחר הלידה, אך קיימים מקרים של מחסור בשן קדמית או מחסור בשיניים הפוגע משמעותית באיכות החיים, אלו הם מקרים בהם השתלת שיניים עולה על הפרק גם במהלך תקופת ההיריון.

 

כדאי לדעת, במהלך ההיריון החניכיים רגישות יותר להתפתחות של זיהומים ודימומים. מודעות גבוהה לשמירה על היגיינת פה נכונה במהלך ההיריון נחוצה. כאישה הרה תוכלי לבקר אצל רופא שיניים, את זקוקה לכך.

 

אין ספק כי כדאי יהיה לבצע השתלת שיניים ושאר טיפולי שיניים טרם הכניסה להיריון אך לא תמיד הדבר מתאפשר. במהלך היריון כדאי לקבל טיפול והנחיות למניעת התפתחות של דלקות חניכיים, אפשר לקבל במהלך היריון טיפולי הסרת אבנית וניקוי שיניים.

 

טיפולי שיניים עם הרדמה בהריון

 

השתלת שיניים ושאר טיפולים הדורשים הרדמה מבוצעים במהלך היריון תקין תוך שימוש בזריקת הרדמה מקומית רגילה לחלוטין. אם האישה בריאה וההיריון תקין אין סיבה שלא לעשות זאת. אם את לחוצה לקראת הטיפול הקפידי לבחור רופא שיניים מנוסה המכיר היטב את נהלי הטיפול בנשים הרות. שימי לב, רוב הרופאים ממליצים שלא להשתמש בגז צחוק במהלך הריון.

 

לאחר השתלת שיניים נרצה להשתמש במשככי כאבים הניתנים ללא מרשם רופא, נשים הרות מתבקשות לברר אלו משככי כאבים מותרים לשימוש במהלך הריון. גם כאשר מדובר בתרופות הנמכרות ללא מרשם עלייך לוודא כי ניתן לעשות בהן שימוש במהלך הריון או הנקה.Â