הנצפים ביותר

השתלת שיניים ביום אחד – שינוי תפיסתי בשיקום הפה

השתלת שיניים ביום אחד משנה לחלוטין את הדרך בה מבוצע שיקום הפה

עד לא מזמן היה שיקום הפה, שבתוכו אנחנו מכניסים את התחום של השתלות שיניים, בניית גשרים בין שתלים דנטליים והתאמת כתרים לשתלים, טיפול יחסית מקובע וארוך. אדם שרצה לבצע השתלת שיניים היה חייב לעבור תהליך מורכב שכלל מספר פרוצדורות דנטליות שנפרסו לאורך חודשים ארוכים והפכו את שיקום הפה לתהליך שאורכו לרוב היה בין שנה וחצי לשנתיים. 

במהלך תקופה זו עבר המטופל עקירה של השיניים (פרוצדורה ראשונה) שאחרי תקופת המתנה של חודשים להחלמת החניכיים, ביצוע השתלה של השתלים הדנטליים (פרוצדורה שניה) שאחרי תקופת המתנה ארוכה של מספר חודשים שנועדה להבטיח שהשתלים יקלטו ברקמת החניכיים ואחריה חיבור הכתרים עם השיניים הקבועות (פרוצדורה שלישית). כל זאת במידה ואין בעיות רפואיות נוספות שדורשות פיתרון כמו חוסר עצם באחת הלסתות שהצריך השתלת עצם או ממקור חיצוני או מהגוף עצמו.

הטיפול הארוך של השתלת שיניים יצר מספר בעיות: 

פגיעה בריאותית – התקופה הארוכה שבה הפה היה עם שיניים זמניות זירז את תהליך הספיגה של עצם הלסת לגוף ובעצם הוביל לאובדן עצם בלסת חמור יותר מאשר לפני תחילת הטיפול.

פגיעה תפקודית – אנשים נאלצו להתמודד במשך חודשים ושנים עם חוסר יכולת לאכול ולדבר כמו שצריך עד שזכו להיות עם שיניים קבועות.

השתלת שיניים ביום אחד – מהפיכה בתפיסה הטיפולית

החידוש הגדול שהביא הטיפול להשתלת שיניים ביום אחד הוא בתפיסת הזמן. היכולת לרכז את כל הפרוצדורות הדנטליות לטיפול אחד לא רק שלא הגדיל את הטראומה של הגוף אלא בדיוק להיפך, גרם לטראומה קטנה יותר ולהחלמה מהירה יותר של הפה כשהוא מתמודד בהצלחה עם שתי הבעיות המרכזיות שאיפיינו את השתלות השיניים בשיטה הישנה.

בכך, מצליחה השיטה החדשה לשנות את התפיסה של תחום השתלות השיניים ומאפשרת למקד את החידושים בעולם שיקום הפה לכיוונים חדשים כמו שיפור אסתטיקת הפה והתאמה מדויקת יותר של השתלים למבנה הפה.

הזוכים הגדולים משינוי זה הוא בלי ספק המטופלים.