הנצפים ביותר

השקעות נדל”ן – כיצד לא תיפול בפח?

 

 

אין מה להתפלא, כמו בכל תחום ניתן למצוא כאלו המנסים להרוויח על פני קורבנות תמימים ובדיוק בשביל כך, אנו כאן. יהיה הרבה יותר קשה להפתיע אותך/לעבוד עלייך כאשר תדע, למעשה, למה אתה צריך לצפות.
כאשר מחפשים דירה לרכישה חשוב לדעת את הפרטים הנ”ל, אלו שיעזרו לך להתרחק מבעלי מקצוע לא אמינים ולמצוא כאלו הניתן לסמוך עליהם.

דירות להשקעה – תמרורי הזהרה

על מנת שתצליח לעבור בהצלחה את רכישת הדירה (בין אם זו הרכישה הראשונה שלך ואינך מנוסה בתחום כלל וכלל ובין אם יש לך מעט יותר ידע בנושא) אלו הן הנקודות החשובות אליהן יש להתייחס:

  • היזהר! מכירה כפולה לפנייך – כאשר תרים אחר דירה להשקעה חשוב לבדוק היטב אודות המושג “מכירה כפולה”. אז מה למעשה המושג הנ”ל אומר? ובכן, מוכרי דירות מתנהלים, לעיתים קרובות, מול מספר מתעניינים. הביטוי הנ”ל מתייחס למצב בו מוכר הדירה למעשה רכש את דירתו (ונהנה מהכנסות כפולות עבור דירתו) ממספר רוכשים וכך, מבלי ששמת לב, אתה “נאבק” על דירתך מול מספר אנשים. בדיוק בשביל כך מומלץ שעורך דין יהיה נוכח בתהליך על מנת שזה יבדוק את ניסוח הטאבו וכן, בשלב העברת הכספים יוודא שקיים “מנגנון הגנה” (כלומר, הכספים נמצאים בנאמנות עד שהטאבו עובר על שמך) מעבר לכך, מומלץ לחפש אחר חברה העוסקת בתחום כזו שהינה אמינה ובעלת וותק בתחום שתוכל להביא אותך אל בעל דירה אמין שאיננו מנסה לרמות אף אחד ולהרוויח על דירתו יתר על המידה.
  • המוכר מוכר נכס אך האם הוא באחזקתו? – כאשר מחפשים לרכוש דירה (בין אם מדובר על דירה למגורים או לחילופין על השקעות נדל”ן) יש להיזהר ממצב בו הרוכש הוא בכלל לא הבעלים של הדירה. הדבר נעשה באמצעות זיוף מסמכים. בשל כך מומלץ להגדיל ראש ולפנות לשכנים בכדי לברר האם האדם המציג עצמו כבעל הדירה הוא באמת כזה וכמובן, עורך דין במקרה הנ”ל יכול להוות אפשרות התגוננות נוספת וטובה.
  • שימוש בנכס – מהן ההגדרות? – כיום נראה שכל אדם יכול להפוך “מחסן” פשוט לבית מגורים. בכדי לוודא את העניין ולא לרכוש מבנה שאיננו מיועד לכך ולמעשה – לשלם כסף סתם, יש לגשת לעירייה ולברר שהנכס המיועד אכן ייעודו למגורים.