הנצפים ביותר

השפעת התאריך על מחיר ההובלה

בשעה טובה, הגעתם לשלב הסידורים האחרונים שלפני מעבר דירה. העסקאות כבר חתומות, וכל שנותר כעת הוא לבצע את ההובלה בפועל. אתם יוצרים קשר עם חברת ההובלה, ומקבלים הצעת מחיר. מה שייתכן מאוד שאתם לא יודעים הוא שהמחיר שניתן לכם נקבע, במידה רבה, גם על פי תקופת ההזמנה, וההובלה עצמה. כיצד בדיוק?

תקופות עמוסות מביאות למחירים גבוהים

הנקודה הראשונה שיש להבהיר היא שמחירו של מוצר מסוים, ובכלל זה הובלות, נקבע במידה רבה על פי הביקוש אליו. לא צריך להיות גאון פיננסי כדי להבין שככל שהביקוש יגבר, כך גם המחיר יעלה. הדבר אינו שונה בתחום ההובלות, ופערי המחירים עקב הביקוש מגיעים לעיתים לעשרות אחוזים.

עיקר ההובלות נעשות בקיץ

העובדות מראות כי חודשי הקיץ, ובעיקר יולי-אוגוסט, הם העמוסים ביותר של חברות הובלה. זה, כמובן, לא קשור לשרב המאפיין את ישראל בחודשים אלה, כי אם לעובדה שבהם נוח יותר למשפחות ולעסקים לעבור. כך, כשהילדים לא בבית הספר, או כשניתן “להשבית” את העסק למספר ימים בתקופה העמוסה פחות, ברור שהביקוש להובלות יגדל.

יש שסבורים כי תקופת השנה היא אחד הגורמים החשובים ביותר בקביעת המחיר שלה. לראייה, המחיר בחודשי החורף נמוך פי כמה מאשר בקיץ.

בתחילת השבוע, או בימי אמצע השבוע?

באותה מידה, ברור שהאידיאל של עוברי דירה רבים הוא לעשות זאת בימי סוף השבוע, כך שיוכלו לארגן את הרהיטים, מוצרי החשמל ושאר הפריטים בימי “המנוחה”. התמונה דומה גם בתחילת השבוע, כפי שמתבטא, שוב, במחיר.

עקב כך, ברור כי מחיר ההובלה בימי שלישי או רביעי יהיה נמוך יותר מאשר בתחילתו או בסופו. פערים אלה קטנים מעט יותר מאשר במקרה הקודם, אך עדיין יש לתת עליהם את הדעת.

השפעת שעת היום

ישנה חשיבות מסוימת אפילו לשעה בה עתידה להתבצע ההובלה בפועל ביום מסוים. מטבע הדברים, בדרך כלל חברות הובלה לא יציעו מחירים שונים בתכלית עבור הובלה בשעות היום השונות, אך העובדות מראות כי אלה יכולות להאריך אותן במידה רבה, דבר שמייקר מעט את המחיר.

כך, רצוי שלא לבצע את ההובלה בשעות בהן הכבישים עמוסי מכוניות. פקקים עלולים לא רק להאריך את משך ההובלה כולה, אלא גם לייקר את המחיר שלה.

מאמרים נוספים בתחום ניתן למצוא באתר של אירית הובלות.