הנצפים ביותר

השימוש במשרדי חקירות פרטיות כדי לבצע חקירות רקע

מהי המשמעות של חקירות רקע? זוהי חקירה אשר בעצם  חושפת עבורנו מידע על אדם פרטי, או על חברהמשרד חקירות מסוימת. מתי נרצה לבצע בדיקת רקע וחקירת רקע על אנשים או גופים?
אם מדובר על חברה עסקית או ארגון – זה כאשר הם יוצרים אתנו קשר. למשל – כשאנו מתעניינים ברכישה של חברה או בשותפות עימה, כשארגון רוצה לשתף עמנו פעולה, וכיו”ב. עם זאת לרוב החקירה הזו תידרש בעיקר כשנתעניין ברכישה של עסק קיים. באשר לחקירת רקע של אדם פרטי – הרי שהדבר יתבצע רוב כשהוא יבקש להתקבל לחברה או לארגון שאותו אנו מנהלים. אנחנו נרצה להבטיח שאנו מעסיקים כוח אדם איכותי, ויש לצערנו אנשים אשר משקרים בנוגע לקורות החיים שלהם. בכל אחד מהמקרים הללו, כדאי לפנות למשרד שמבצע חקירות פרטיות. בין שלל ההתמחויות שלו – במשרד יוכל צוות החוקרים המיומן גם לבצע חקירות רקע לגופים, מסודות ואנשים, ולחשוף עליהם את כל המידע.

 דוגמאות לדברים שמשרד החקירות יכול לגלות

  • איתור ספקים ולקוחות – זו דוגמה לחקירת רקע אשר משרד חקירות פרטיות יבצע כמובן על חברה שאפשר שאתם שוקלים לקנות. במקרה הזה, אולי נציגי החברה יטענו בפניכם שהם עובדים עם ספקים מסוימים, ושיש להם שפע של לקוחות. אולם, בדיקת רקע בסיסית תעלה מצב אחר לגמרי – אתם תגלו כל מיני ספקים שלא הוזכרו, ואולי גם תגלו רשימת לקוחו שת שונה לגמרי, אולי אף קטנה יותר. הבדיקה הזו היא חשובה והבסיסית, כי אם כאן כבר אותו גורם לא היה גלוי עמכם – אולי כדאי לוותר על כל התקשרות עימו.
  • שירות צבאי של אדם – זוהי כמובן חקירת רקע הנוגעת להעסקה של אדם פרטי. לא מעט אנשים מנסים לנפח בקורות החיים שלכם את המידע אודות השירות הצבאי שלהם. חלק אף מגדילים וטוענים כי היו בתפקידים יוקרתיים, שימשו כמפקדים וכקצינים, ומילאו תפקידי מפתח. בפועל, משרד חקירות פרטיות יכול לחשוף את האמת. לא פעם אלו שמציינים ששירותו בתפקידים היוקרתיים ביותר, מתבררים כשקרנים: לרוב מדובר ששימשו בתפקידים זוטרים במיוחד, ולעתים אף מתברר כי היו להם עבירות פליליות שונות בעת שירותם הצבאי, וחלקם אף ישבו בכלא הצבאי.
  • איתור חובות ותפקוד פיננסי – חקירת הרקע על חברה, מתבצעת קודם כל ע”י משרד חקירות פרטיות, בכדי שיהיה אפשר לקבל מידע אמין לגמרי על היכולות הפיננסיות שלה. זה נכון שמלכתחילה אם חברה מועמדת למכירה אולי יש לה מצוקה כלכלית מסוימת, אבל עולה השאלה עד כמה היא גדולה. בדיקת הרקע תבהיר לכם במדויק מהם החובות שיש לחברה כלפי ספקים שונים, ומה ההיקף שלהם. הבדיקה גם תעלה את היכולות הפיננסיות של החברה אל מול הבנקים – האם ישנם חובות קיימים לבנקים, האם יש עוד הלוואות פתוחות, וכיו”ב. זה כבר שכמובן חובה לבדוק לפני שממהרים לרכוש אותה.
  • בדיקת השכלה – ממש כמו שאנשים לעתים שקרים בנוגע לשירות הצבאי שלהם, כך הם גם נוטים לעתים לשקר בנוגע להשכלה שלהם. אנשים מציגים את עצמם כבעלי תואר ראשון, שני ואפילו דוקטורט משפע של מוסדות לימוד גם בארץ וגם בחו”ל. בעזרת משרד החקירות, תוכלו לוודא שהם לא משקרים – לעתים בדיקה בסיסית תראה שבאותו מוסד כלל לא מודעים ל”בוגר” שלהם שסיים בהצטיינות – ומדובר כמובן על אדם שקרן. 

למה שלא תבצעו את הבדיקה בעצמכם?

אפשר שאתם תוהים האם אלו לא בדיקות שאתם יכולים לבצע פשוט בעצמכם. עם זאת, מומלץ בכל זאת לפנות למשרדי חקירות פרטיות. אל תשכחו שלא פעם אתם בודקים כמה חברות וכמה אנשים במקביל, ויש המון מידע שצריך לברר בנוגע אליהם. החוקרים הפרטיים יאפשרו לכם לחסוך בזמן ובמשאבים – ולפנות זמן לעוד חלקים חשובים בעסק שלכם.