הנצפים ביותר

השוואה בין סקי באנדורה לסקי בצרפת

 אנו נשווה בין יציאה לחופשת סקי באנדורה ליציאה לחופשת סקי בצרפת. אנדורה נמצאת בין צרפת לספרד, בפירנאיים המזרחיים. בנסיכות אנדורה רק 85,000 נפש אך מספר התיירים שמגיעים אליה בשנה נאמד בתשעה מליון. בשתי המדינות, אנדורה וצרפת המטבע הרישמי הוא היורו. בשתי המדינות יש מתקני סקי ברמה הגבוהה ביותר. מחירה של חבילת חופשת סקי באנדורה תהיה נמוכה יותר בגלל שבנסיכות ישנו פטור ממס. יתרון נוסף שיש לנסיכות אנדורה הוא שהחנויות בה פטורות ממכס ולכן זולות יותר מחנויות בצרפת.

עוד יתרון שיש לאנדורה הוא שבגלל שכלכלת המדינה מסתמכת על תיירות (ההכנסות מתיירות הן כ- 80% מהתל”ג) התושבים המקומיים הם אדיבים ביותר מה שקשה לומר לגבי הצרפתים. באנדורה אין שדות תעופה ומגיעים אליה אחרי נחיתה בטולוז שבצרפת או בברצלונה ובג’ירונה שבספרד. לחופשת סקי בצרפת מגיעים אחרי נחיתה בצרפת או בשוויץ. השפות העקריות שמשתמשים בהן באנדורה הן קטלאנית (שהיא השפה הרשמית), צרפתית, ספרדית וכמובן אנגלית. שפות עקריות בצרפת הן צרפתית ואנגלית. באתרי סקי באנדורה וגם באתרי סקי בצרפת ישנן פעילויות לילדים כמו שרותי שמרטפות והדרכות סקי לילדים. בשני המקומות יש באתרי הסקי מגוון של רמות של מסלולי סקי ובתי ספר לסקי ברמה גבוהה עם מדריכים דוברי אנגלית. אתרי סקי באנדורה כמו גם אתרי סקי בצרפת מתוחזקים היטב והציוד שבהם הוא בטיחותי וחדיש. באתרי סקי באנדורה ובצרפת ישנן מסעדות, בתי קפה, פאבים, בריכות שחיה, סאונה, חדר כושר, החלקת קרח ועוד.

ישנה גם באנדורה וגם בצרפת פעילות ספורט אתגרי באתרי הסקי כמו למשל – מזחלות שלג, מצנחי רחיפה וכדומה. באתרי הסקי בשני המקומות ישנן חנויות רבות אך רק באנדורה הן פטורות ממכס ולכן זולות יותר – דבר שמהווה יתרון לחופשת סקי באנדורה. אתרי סקי מומלצים לחופשת סקי באנדורה הם – גרנד ולריה (GRAND VALERIA), ואל נורד (VAL NORD) ופל ארינסל (PAL ARINSAL). אתרי סקי מומלצים בצרפת הם – קורשבל (COURCHEVEL),וואל טורן (VAL THORENS), ארק 1800 (1800 (ARC, אבוריאז’ (AVORIAZ) וגם שאמוני (CHAMONIX).

מעט מידע על אתר גרנד ולריה (GRAND VALERIA) שבאנדורה– יש בו רכבלים רבים, 110 קילומטרים של מסלולי סקי בכל הרמות. כאשר העיירה היא בגובה של כ- 2,000 מטר. יש בעיירה סאונה, מעיינות חמים, בריכה, החלקה על קרח, פאבים, מסעדות וחנויות ללא מכס. ישנם גם מטווחי ירי, פיינטבול, מצנחי רחיפה ומזחלות שלג.

מעט מידע על אתר שאמוני (CHAMONIX)אחד מאתרי הסקי הראשונים שנפתחו בצרפת, באתר רשת רכבלים מפותחת. באתר יש מסעדות, בתי קפה, בריכה, סאונה, חדר כושר, החלקת קרח, בתי קולנוע, אולם באולינג ועוד. בשל קרבתו של האתר לשוויץ הדרך הזולה ביותר להגיע אליו מישראל היא בטיסה לעיר ז’נבה שבשוויץ ומשם לנסוע ברכב עד לאתר.

בכל מקרה אנו מאחלים לכם חופשת סקי מוצלחת וכיפית בין אם תבחרו בחופשת סקי באנדורה או בחופשת סקי בצרפת או בחופשת סקי במדינה שלישית אחרת.