הנצפים ביותר

הרעיון של אקווריום צמחיה

הרעיון של אקווריום צמחיה מאפשר להתמקד בגידול צמחיה בתוך אקווריום שיש בו גם ברוב המקרים דגי נוי ואלמוגים. בתוך אקווריום צמחיה יש אפשרות לגדל צמחיה שהיא נדירה וגם יפה באופן מיוחד.

אצל אקווריום צמחיה אפשר לגדל צמחי מים נדירים במיוחד שמוסיפים יופי רב. אקווריום צמחיה דורש מערכת תאורה חזקה וגם מערכת אוסמוזה הפוכה ומערכת co2.

ניתן לשלב צמחי מים גם בברכת נוי שנמצאת בחצר, בפטיו או במרפסת.

אם יש לכם ברכת נוי גדולה עם הרבה צמחי מים או אקווריום צמחיה גדול עם הרבה צמחי מים כדאי שתרכשו גם דגי נוי גדולים בשביל להשלים את התמונה (למשל דגי קוי).


דגי הקוי

דג הקוי, או “נישיקיגוי” שפירושו ביפנית : קרפיון אשר רקום רקמת זהב, הוא זן מבוית של קרפיון מצוי.

מוצאו של הקוי הוא מסין אבל מרבית הזנים פותחו דווקא ביפן.

מרבית הגדילה של הקוי מתבצעת בשנתיים הראשונות לחייו. עם זאת הוא גדל עד ליום מותו, כסנטימטר אחד עד שני סנטימטר בכל שנה.

בתנאים הטובים ביותר הוא מסוגל להגיע לאורך של מטר וחצי ולחיות במשך כשישים שנה. כאשר ישנם גם דיווחים על דגים שהגיעו לגיל מאתיים.

דגי הקוי הם בעלי צבעים רבים ומגוונים כמו למשל: לבן ואדום, לבן אדום ושחור, לבן ושחור, לבן שחור ואדום, שחור ואדום, כחול ואדום, צהוב ושחור, צהוב, חום, לבן וחום, אפור.

במדינת ישראל קיימים מספר מכונים לגידול קוי, בקיבוצים גן שמואל, הזורע, כפר רופין, מעגן מיכאל, מעברות. ישנם גם מכונים חקלאיים נוספים כמו המכון המאוד מתקדם שנמצא במושב תרום שאף מצליח לפתח זנים חדשים של דגי קוי.

מרבית ההכנסות מגידול דגי נוי בישראל מקורם ביצוא של דגי הקוי, כאשר לקוחות בחוץ לארץ מוכנים לשלם אף סכום שמגיע לעשרות אלפי שקלים בעבור דג יוקרתי בודד.

מחלת KHV – זאת מחלה שפוגעת בצורה קשה בדגי הקוי (KHV הן ראשי התיבות של Koi Herpes Virus), המחלה מביאה לפגיעה בזימי הדג שמת ממנה תוך זמן קצר של כ- 10 עד 12 יום.

כאשר בבריכת גידול שיש בה את הנגיף ימותו כתשעים אחוז מהדגים תוך פרק זמן קצר של כשבועיים.

דגי הקוי אשר מגדלים אותם בארץ עוברים חיסון נגד המחלה (החברה אשר פיתחה את החיסון היא חברה ישראלית בשם “קו-וקס”). מלבד מחלה זאת דג קוי נחשב לדג שהוא חזק מאוד.

מדובר על דג בהחלט חזק, שמסוגל לשרוד גם בטמפרטורות נמוכות שיש בעונת החורף במקום מוצאו שהוא סין.


לסיום

אקווריום צמחיה הוא אקווריום מרהיב לעיניים ולצד צמחי המים השונים ניתן לשלב בו גם דגים ואלמוגים.

אקווריום צמחיה יוסיף יופי רב לבית שלכם או למקום העבודה שלכם.