הנצפים ביותר

הפחיתו לחצים, הפחיתו את הסיכון

כל אחד סובל מלחצים אך לתת להם להצטבר עלול לגרום למתח וקריסה של הגוף. אם אתם כבר סובלים ממצב של כאבים כמו דלקת מפרקים ניוונית מחלה שבה הסחוס במפרקים מחלש לאורך זמן וכל לחץ נוסף יכול להוסיף כאב שתרגישו בידיים, ברכיים ושאר המפרקים בגופכם. ישנם 10 דרכים להקל על לחץ ולעזור להפחית את הכאב. בצעו עצות פשוטות אלה ותוכלו להפחית את הלחץ ולהקל על הכאבים שאתם מרגישים מדלקת מפרקים ניוונית.

תרגיל

הליכה קלה, שחיה, רכיבה על אופניים כולם יכולים לעזור להפחית את הלחץ בחייכם. פעילות גופנית יכולה יכולה להשכיח מכם את צרות היומיום, יותר מזה פעילות גופנית מסייעת לשחרר אנדרופינים שהם הורמונים שנותנים לנו “זריקת עידוד”. כמו בכל פעילות גופנית אסור להקל ראש בזה ויש להיוועץ עם הרופא האישי שלך כדי לוודא שלא תוסיפו מתח לכאב הקיים שלכם.

לאכול טוב ולרדת במשקל

בעיה בעודף משקל יכול להוסיף עומס על הגוף ולגרום לכאבים נוספים במפרקים, על ידי שינוי בתזונה תוכלו לרדת במשקל באופן טבעי כמובן תלוי בסוג המזון שאתם אוכלים זה יכול לעזור בלהפחית את הלחץ. הוסיפו לתפריט פירות וירקות טריים, דגנים מלאים ומזון עשיר באומגה 3, חומצות שומניות כמו סלמון אגוזי מלך ושמן זית. כשתתחילו לאבד במשקל תתחילו להרגיש גם טוב יותר עם עצמכם ובכך להקטין לחץ נפשי.

עיסוי עובד, זה בדוק!

עיסוי רגיל הוא דרך מיוחדת להקל על לחץ למעשה הוא מאפשר לכם לשכב בנעימים על מיטת העיסוי בזמן שמומחה בתחום עובד על שרירי הגוף ולשכוח לפרק זמן מהצרות שלכם. כשעה על מיטת העיסוי משחרר את השרירים והמפרקים ומוציא רעלים מזיקים ובכך משחרר את הגוף.

דיקור סיני

דיקור הינו טיפול סיני מסורתי המאפשר לאנרגיית הגוף לזרום ביותר קלות על ידי אסטרטגייה של הצבת מחטים דקות לנקודות ספציפיות בעור. על ידי סיוע לזרימת האנרגיה הפנימית תוכלו להפחית את הלחץ ואולי לסייע בריפוי של כאב ספציפי.

העלו על כתב

כאשר דברים נצברים בתוכנו ואיננו מדברים על זה רמת הלחץ שלנו עולה ועלול לגרום לבעיות פיזיות אחרות לצוץ. על ידי כתיבה אתם למעשה מניחים למחשבות והצרות שלכם לשקוע. אחרי שאתם כותבים חיזרו וקיראו זאת לעצמכם ובקול רם כדי לדחוק את המחשבות עוד יותר החוצה מדעתכם.

יין וג’קוזי

מוזגים כוס יין מדליקים נרות וצוללים לתוך ג’קוזי חם ומבעבע ונותנים לעצמכם זמן רק לעצמכם להירגע ולתת לכל מפלס המתח לצאת מכם. יין אדום מכיל נוגדי חמצון הנקרא רזברטול שקשור להפחתת קרישי דם והגדלת כולסטרול ה”טוב” בשילוב המים החמים בג’קוזי יכולים להקל ולעזור בכאבים שאתם חשים במפרקים והשרירים. תמיד תוכלו להוסיף מלחים שונים ולהשרות את גופכם להגברת הרוגע והחוויה המרגיעה.

תרגילי יוגה

אנשים עושים תרגילי יוגה במשך מאות שנים והשפעתה על הגוף והנפש עדיין רלוונטי וגדול בפרט בימינו. ביצוע יוגה האטה או איינגר עוזר למתוח את השרירים והאיברים הפנימיים, בונה ומחזק את הגוף ומביא הרמוניה פנימית לגוף בזמן הרגעת הנפש במקביל. גם אם אתם מתרגלים יוגה פעם בשבוע במשך 90 דקות זה יכול לעזור ולהפחית את הלחץ על המפרקים ולהקל על הכאב.

מדיטציה

מדיטציה עוזרת להרגיע את המחשבות, התחילו על ידי ישיבה על הרצפה בתנוחת רגליים משולבות או בכסא עם שני הרגליים על הקרקע, קחו נשימות עמוקות ונסו להמקד בשיחרור כל המחשבות. המדיטציה תעזור לכם להאט את הנשימה ולמקד את תשומת הלב ממחשבות מעיקות.

תחביבים יצירתיים

נתבו את הלחצים שלכם בצורה יצירתית החוצה, כמו צילום או ציור. לקחת בד קנבס או מצלמה אתכם לטיול בעיר זה יאפשר לכם למקד את תשומת הלב במרחב היצירתי.

התנדבות עם ילדים ולגרום להם לצחוק!

לילדים לפעמים יש את היכולת לגרום לנו לצחוק עם האנרגיה הבלתי מוגבלת שלהם ודמיונם המפותח, והרי כבר הוכח כי צחוק הוכיח כמפחית לחצים ומתח בגוף. כשאתם צוחקים הגוף משחרר אנדרופינים חזקים המספקים רגשות חמים ומרגיעים את השרירים ואת הגוף בכלל.