הנצפים ביותר

הערכת שווי הוגן לחברות

הערכת שווי לחברות הינה הערכה המשמשת גורמים בזירה הכלכלית כדי לקבל מידע על שוויה של חברה לשם קבלת החלטות על פעולות פיננסיות הקשורות בה. פעולות כגון מכירה, מיזוגים ורכישות, הנפקות בבורסה ועוד, מחייבות הערכת שווי לחברה.

הערכת שווי הוגנת לחברות מספקת תמונה מעמיקה על מצבה של החברה, ויכולה לזהות את נקודות החוזק והחולשה המאפיינים את החברה. הערכת שווי לחברות מספקת מידע ונתונים שלא יסולא בפז, ומציעה כלי רב ערך לקבלת החלטות אסטרטגיות קריטיות.

הערכת שווי לחברות הינה משמעותית להשגת מידע תוך סקירת, ניתוח והערכת ההיבטים השונים של העסק.
 בתהליך ההערכה, אנליסט פיננסי מקצועי בוחן את הנתונים הפיננסיים של חברה וכן את ההיבטים המוחשיים והבלתי מוחשיים האחרים, שיש בהם כדי להשפיע לעל הערכת שווי שוק הוגנת של החברה.
 מומחה הערכת השווי יסייע לזהות חולשות בתרופות החברה ואף להציע הצעות שתעזורנה לפתור את הבעיה או למנוע את הישנותן.
הערכת שווי לחברות משמשת גם את בעלי החברות או בעלי העסקים בכך שהיא מספקת להם תובנות חשובות המסייעות להן בתהליך קבלת החלטות ותכנון קדימה
הערכת שווי לחברות מספקת תועלת מוחשית וחיובית, גם לחברות גדולות וגם לחברות קטנות.
מומחי הערכת
שווי הוגן לחברות יספקו הערכת שווי מדויקת, שתאפשר תהליך קבלת החלטות מושכל ויעיל למעורבים.

ישנן מגוון שיטות המשמשות להערכת שווי של חברות ומיועדות לספק מידע כלכלי בנוגע לנתוני רווחיות, תזרים מזומנים, נכסים והתחייבויות ועוד.

כמובן שהערכת שווי מבוססת על רישומים ודוחות כספיים, אולם ישנם אלמנטים אחרים של העסק, המשפיעים על הערכת השווי והערך של חברה שנמצא בתוך ומחוץ לדוחות הכספיים.

לסיכום, הערכת שווי לחברות הינה תהליך מורכב, שכן אין מדובר בתהליך פשוט שבו מחשבים את רמת הרווחים ותזרים המזומנים של החברה. ישנם מספר גורמים חיצוניים או פנימיים, העשויים להשפיע על הערכת השווי, ויש בהם להפחית או להעלות את הערכת השווי. יש לוודא שהערכת השווי לוקחת בחשבון את כל הגורמים שעשויים להשפיע על ערכה של חברה.  הסתמכות יתר על הבעלים, לקוח דומיננטי או רווחים יציבים הם רק חלק מן הגורמים שעשויים להשפיע על השווי האמיתי של חברה.