הנצפים ביותר

המלצות תזונאים והעדפת מאמן כושר אישי שלך – 10 המזונות המובילים בבריאותם – א’

תארו לעצמכם בחירה של מזונות שיהיו טעימים, מזינים וטובים לבריאות שלך – כלומר הם יעזרו לך לשמור על משקל גוף בריא, ישפרו את מצב הרוח הכללי שלך , ויפחיתו את הסיכון למחלות פוטנציאליות.


על פי כמה מקורות וסקרים בצפון אמריקה ובמערב אירופה, עשרת המזונות הבאים הנחשבים להיות בריאים ביותר:
תפוחים
תפוחים הם מקור מצוין לנוגדי חמצון , שנאבק ברדיקלים חופשיים, רדיקלים חופשיים הם חומרים מזיקים שנוצרו בגוף שגורמים לשינויים לא רצויים ומעורבים בתהליך  ההזדקנות ומחלות מסוימות.

מחקרים בבעלי חיים אחדים מצאו כי חומר נוגד חמצון שנמצא בתפוחים ( polyphenols ) עשוי להאריך תוחלת חיים . בדיקות על זבובי פירות מצאו כי בידי הפוליפנולים לסייע שימור היכולת לנוע, לטפס ולרוץ.
מחקר אחר מצא כי נשים בוגרות שאכלו באופן קבוע תפוחים היו בסיכון 13 % ל -22% נמוך יותר לפתח מחלת לב.

שקדים
שקדים עשירים בחומרים מזינים , כולל מגנזיום, ויטמין E, ברזל, סידן, סיבים תזונתיים,וריבופלאבין . סקירה מדעית שפורסמה ב 2012  מצאה כי שקדים כמזון עשויים לעזור לשמור על רמות כולסטרול בריאות .
ובכלל במחלות לב הגורם מספר אחת למוות הארה”ב.

המסר ששקדים, הם חטיף בריא ללב יש להדגיש לצרכנים. יתר על כן, כאשר שקדים ישולבו תזונה בריאה , מאוזנת , תתקבל. בפעילות גופנית עם מאמן כושר אישי אפשר לנשנש שקדים לפני, בדיוק סוג המזונות המעשירים, לא מכבידים ומתקבלים בברכה.
בשקדים יש יותר סיבים מאשר בכל אגוז עץ אחר.

פרופיל חומצות השומן של שקדים , מורכב מחומצות שומן בלתי רוויות 91-94 % , עשוי להסביר באופן חלקי מדוע זה עוזר לשמור על רמות כולסטרול בריאות .

ברוקולי
ברוקולי הוא עשיר בסיבים תזונתיים, סידן, אשלגן, חומצה פולית הם תרכובות המפחיתות את הסיכון לפתח מחלות לב, סוכרת וסוגים מסוימים של סרטן . הברוקולי מכיל גם ויטמין כמו גם בטא קרוטן , C ,נוגד חמצון .

 ברוקולי הרותח במשך זמן רב מדי יכול להרוס הרבה של החומרים המזינים החיוניים שלה

בישול יתר יכול להרוס   ברוקולי יכול גם להפחית את הסיכון להתפתחות סרטן. הדרך הטובה ביותר לבשל ברוקולי ולשמר היא בקיטור הירקות בקלילות – אם הוא מבושל יתר על המידה ניתן לערער על השפעות המועילות שלו, חוקרים מאוניברסיטת אילינוי , כתב בביקורת עמיתים כתב עת התזונה וסרטן .

חלק מהכימיקלים המבוססים גופרית שנמצאו בברוקולי אשר ידוע שיש תכונות אנטי סרטניות . לדברי החוקרים, הוספת ברוקולי לארוחה יכולה לעתים להכפיל את מאפייני ההגנה מפני סרטן.

מרכיב נוסף אשר קיים בברוקולי, גם הוא נגד הסרטן , כמו גם תכונות אנטי דלקתיות . עם זאת, בישול יתר יכול להרוס את רוב היתרונות .

לברוקולי המאודה בקלילות  יש אנזימים אנטי סרטניים רבי עוצמה.

 כל מאמן כושר אישי ותזונאי יעידו על כך!