הנצפים ביותר

הלוואה מהמדינה לעסק ב-5 שלבים

הלוואות מדינה הן כנראה סוג ההלוואות הכי נוחות שיש במשק לעסקים הקטנים. לא סתם מאות עסקים קטנים ובינוניים פונים לגייס הלוואה דרך המדינה. למי שלא מכיר, הלוואה מהמדינה היא הלוואה שמקבלים מבנק פועלים, מזרחי, אוצר החייל או מרכנתיל דיסקונט עם ערבות מדינה. ההלוואה היא חוץ בנקאית כי היא יושבת מחוץ לאובליגו העסק. הלוואה היא תמיד ל-5 שנים בריבית עד פריים+3.5%. בכדי לגייס הלוואות לעסקים בערבות המדינה יש לעבור 5 שלבים:

  1. לבדוק האם אני זכאי לקבל הלוואה מהמדינה – למרות שהקרן פונה לכל העסקים הקטנים חשוב לדעת שלא כל העסקים יכולים לבקש הלוואה. הקרן רוצה לעזור לכל העסקים הקטנים, למעט עסקים שהיא רואה בהם בעיתיות או חוסר עניין בלסייע להם. אז כדי שהעסק שלי לא יגיש בקשה סתם רצוי לבדוק האם אני בכלל זכאי לקבל הלוואה מהקרן. בשלב זה אפשר להיעזר בחברת ייעוץ עסקי המתמחה בהגשת עסקים לקרן בכדי לקבל אישור על כך או להיכנס לאתר הבא, אך בעיקרון אם אתם רוצים לקבל תמונה האם אתם זכאים, הקרן מסייעת לכל עסק קטן ובינוני שאין לו חובות למדינה או לבנקים והנתונים שלו חיובים מספיק כך שהוא יכול לקבל הלוואה כלשהי עם ערבות המדינה.
  2. לבנות תכנית עסקית – אם אתם מצאתם שאתם זכאים להגיש בקשה אתם יכולים לעבור לשלב הכנת התכנית העסקית. הקרן מבקשת שתמלאו שאלון הגשה לקבלת הלוואה, זה בעצם תכנית עסקית שצריכה לפרט את המידע העסקי של העסק ואת הדרישה של העסק להלוואות. בין אם העסק זקוק להשקעה או בין אם הוא זקוק להלוואה עבור תזרים, התכנית העסקית צריכה להיות מבוצעת כחלק מההגשה לקרן. מומלץ להגיש תכנית עסקית כמה שיותר מקצועית ולהיעזר ביועץ כלכלי אם ישנה אפשרות לכך.
  3. לקבל המלצה חיובית מהבודק של הקרן – לכל עסק שהגיש תכנית עסקית הקרן שולחת בודק של המדינה שיבחן את הבקשה של העסק להלוואה. הבודק בוחן את התכנית העסקית, כולל נתוני העסק ורציונל הבקשה, ולוקח החלטה בהתאם האם לאשר לעסק את מתן ערבות המדינה והלוואה עצמה כמובן. עסק שלא מקבל המלצה חיובית מהבודק, קרי נמצא לא ראוי לקבל ערבות מדינה מכל סיבה שהיא, לא יכול להמשיך בתהליך.
  4. לקבל המלצה חיובית מהבנק – לאחר שיש המלצה חיובית מהבודק העסק בוחר בנק שילווה לו את ההלוואה. הבנק צריך לקבל את ההמלצה ולהעביר אותה לאישור סופי בוועדת אשראי. העסק יכול לבחון להחזיר את ההמלצה לסניף הבנק שלו או לקחת הלוואה בבנק אחר שעובד עם הקרן. כאשר הבנק מקבל את ההמלצה הוא ייבחן אותה גם ויחליט האם הוא מעוניין שההלוואה מהמדינה תתבצע דרכו.
  5. קבלת אישור סופי בוועדת אשראי – בסופו של יום הלוואות מדינה מקבלות אישור רק בוועדת אשראי סופית שבה יושבים נציג הבנק המלווה, נציג הקרן ונציג המדינה. פה העסק מקבל אישור סופי על ההלוואה ומוגדרים לו כל התנאים של ההלוואה וכל המסמכים שהוא מחויב להציג בכדי לקבל את ההלוואה בבנק. אישור סופי אומר שהעסק מקבל את הלוואה מהמדינה.