הנצפים ביותר

הכל על חרדת טיסות- מטיפול בהיפנוזה ועד שיבושים של בקרת תנועה

מי מאתנו לא היה רוצה עכשיו לקחת הפסקה מהעבודה, להשאיר הכל מאחור, לבחור יעד אטרקטיבי בחו”ל ולעלות על טיסה. תתפלאו, אבל לא כולנו. יש אנשים שלא עלו על מטוס לעולם וכנראה שגם לא יעשו זאת בזמן הקרוב. אצל חלקם זה בשל שאין בידם מספיק כסף כדי לנסוע לטיול בחו”ל. חלק מתגאה בכך שהוא אינו מעוניין כלל לעזוב את הארץ וכל מה שהוא רוצה יש לו כאן קרוב. וחלק לא עושה זאת בגלל שהוא סובל מחרדה בעת טיסה.

מה גורם לתופעת חרדת טיסות?

תופעת הפחד מטיסות ידועה לכל. יותר ויותר אנשים חוששים לעלות על מטוס כי הם אינם מרגישים שהם בשליטה במצב זה. למרות שעל כלי תחבורה אחרים אין להם בעיה לעלות, על טיסה במטוס הם אינם מוכנים לשמוע. חרדת טיסות יכולה להיגרם או כמשהו שנרכש במהלך החיים, כתוצאה מטראומה כלשהי בעקבות אירוע שקרה לאותו אדם או אפילו משהו שהוא רק ראה בעיניו, אפילו על גבי מסך הטלוויזיה, ויכולה להיגרם גם מלידה. רק לפני זמן לא רב דובר על ילד קטן שנסע עם הוריו לדובאי לשליחות כשהיה תינוק וכעת לאחר שגדל והאב סיים את תפקידו והוחלט על חזרה לארצו, הוא אינו היה מסוגל להמריא עם הוריו וכעת נשאר תקוע במדינה, מבלי יכולת לעלות על המטוס ולהמריא חזרה למולדתו. לכן חשוב לטפל בתופעה, כשהדרכים הבולטות הן טיפול בהיפנוזה או טיפול קבוצתי.

כיצד נגרם שיבוש של בקרת תנועה בטיסות?

במסגרת טיפול בהיפנוזה מהפנט המטפל את הסובל מחרדת הטיסות ומנסה להשתיל במוחו מסרים שימנעו ממנו לפחד בכל פעם שיתקרב למטוס, או לחילופין להירדם בעת העלייה למטוס ולהתעורר עם הגעתו ליעד. טיפול קבוצתי ידמה בדרך כלל המראה במטוס ויכלול את כל הסכנות האפשרויות ודרך הטיפול בהן, כלומר כיצד ניתן למנוע אותן ולהיות בשליטה. אחת מהבעיות שיכולות להיגרם במטוס היא בעיה של בקרת תנועה. חוסר ריכוז של אחד מפקחי הטיסה או אפילו עלייתו של רדיו פיראטי על התדר בו משתמש נמל התעופה, יכול להוביל לבלבול או לחוסר תקשורת, דבר שיגרום שיבושים בהרשאה להמראה או גרוע מכך, בעת הנחיתה.